Gå til innhold
Fiskersiden

Ny art og art nr 50 :-)


Recommended Posts

Var på en biltur idag, og stoppet 10 min på en kai med guttungen da jeg fikk denne karen.

Ligner på Svart, men den var så rar i fargene. Har ikke peiling på kutlinger, så er det noen som kan avkrefte / bekrefte hva dette er ;)

12585_s.jpg

12586_s.jpg

12587_s.jpg

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket på 2 - 3 meter med god sikt. Hadde også en annen "rar" fisk på kroken som ikke ville sitte ;) Lignet på en knurr, men var mer brunflekkete / stripete. Svein sa at det kanskje var en fløyfisk, og etter å ha sett i Pethon er jeg meget sikker på at det var denne. Hvor stor kan denne bli? Anslår lengden til ca 25 - 30 cm.

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket på 2 - 3 meter med god sikt. Hadde også en annen "rar" fisk på kroken som ikke ville sitte ;) Lignet på en knurr, men var mer brunflekkete / stripete. Svein sa at det kanskje var en fløyfisk, og etter å ha sett i Pethon er jeg meget sikker på at det var denne. Hvor stor kan denne bli? Anslår lengden til ca 25 - 30 cm.

Det er i tilfelle en STOR fløyfisk!!

Uansett grattis med ny art :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har vi snakket om før KIS. tangkvabber er enkle fisker, akkurat som fløyfisk. de finnes de fleste plasser ,mellom/under steiner. kona fikk, jeg fikk og karleif fikk i løpet av 3 minutter på en av våre plasser...

:):D:D GRATULERER MED 50 TRUTTAKILLER!!! :D:):) et herlig tall å runde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.