Gå til innhold
Fiskersiden

Tips om fiskeplasser i Langfjorden.


Haugen
 Share

Recommended Posts

Skal på en ukes hyttetur innerst i Langfjorden i Romsdalsfjorden i månedsskiftet mai juni neste år. Har ikke så veldig mye saltvannsarter, så tips om plasser og fiskemetoder hadde jeg satt veldig stor pris på.

Dette er den lille salvannsartslista mi.

1 Bergnebb 80

2 Havabbor 1290

3 Hvitting 1000

4 Knurr

5 Lyr 1440

6 Makrell

7 Sei

8 Sild

9 Sjøørret

10 Skrubbe

11 Sypike

12 Torsk

13 Ulke 200

14 Horngjel 350 gr.

15 Grønngylt 60

16 Svartkutling 11,4

17 Berggylte 290

Er det muligheter for småhai, skater, conger :D (det hadde vært noe det :D ) flyndrer, ellers har jeg også lyst på lysing.

Har bil så hele Romsdalsfjorden er aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører innover mot Isfjorden, så kommer du til en plass som heter Kolmanneset. Her er det dypt vann helt inntil land, og du kan få mange arter der. I dagslys har jeg fått lange,torsk,blåstål,hvitting,kolje,sei og sypike, mens på natta var det masser av hågjel og noe svarthå. Bra med parkeringsmuligheter,kort vei til plassen og fine fjellhyller å fiske fra. På grunn av dypet og strømmen, bør du ha gripsøkker opp til 170gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører innover mot Isfjorden, så kommer du til en plass som heter Kolmanneset. Her er det dypt vann helt inntil land, og du kan få mange arter der. I dagslys har jeg fått lange,torsk,blåstål,hvitting,kolje,sei og sypike, mens på natta var det masser av hågjel og noe svarthå. Bra med parkeringsmuligheter,kort vei til plassen og fine fjellhyller å fiske fra. På grunn av dypet og strømmen, bør du ha gripsøkker opp til 170gram.

Takk takk <_<

Håper det er flere som har gode råd og tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har stort sett fisket lengst inn mot Eidsvåg, men så og si utelukkende fra båt. Eneste landbaserte fisket er rett utenfor naustet vårt der det finnes mengder med sandflyndre. Ligger rett utenfor båthavna. Ellers fikk vi endel torsk fra land på opptil drøyt ti kilo rett nedenfor huset vårt. Motsatt side av fjorden for havna. Totalt antall arter jeg har fått der inne er ganske mye, men ikke alle er tilgjenglige fra land da. Beste specimenfisker er vel torsk på 17,3 og gråsteinbit på 9525. Har sett og fått steinbit på 8-9 kilo inne på to meters dyp. Ellers fått etpar småkveiter samt andre arter du mangler, f. eks øyepål, vassild, piggskate, glassvar, gapeflyndre, kolje (finnes i mengder), rødspette, hågjel, kolmule, lusuer, lange, brosme +++. Mye sei til tider over Egga, en grunnerygg som går tvers over Eresfjorden som en terskel der den treffer Langfjorden. Erneset er en sikker plass, men ikke tilgjengelig uten båt. Om sommeren mye leppefisk av til dels bra størrelse. Prestneset er en annen grunnerygg som kan være verdt å teste. Lenger ute ved Tjelle satte min grandonkel gjerne kveiteline. Den ene gangen jeg var med ble det bare to spisskater på rundt ti kilo. Men som nevnt er lite av dette tilgjengelig dersom du kun fisker fra land. Litt innover i Eresfjorden blir det brådypt, så her kan du nå store dyp fra land. Overlegen natur og mye nise til tider.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.