Gå til innhold
Fiskersiden

To nye arter? Gyltejakt i Bergen


 Share

Recommended Posts

Hadde to fine fisketurer i Bergen første uken i juli. Perset på bergnebb, 19,5 cm og 104 gr :) Fikk også mange andre gylter. Fisket primært etter gress- og grønngylt. Spørsmålet er om jeg fikk begge artene? Er temmelig sikker på at gressgylta er i boks. Er derimot noe usikker på om jeg også sikret meg grønngylta? Hva sier ekspertpanelet?

13508_s.jpg

Gressgylt hann?

13509_s.jpg

Gressgylt hann?

13510_s.jpg

Gressgylt hunn?

13511_s.jpg

Grønngylt eller liten bergylt?

13512_s.jpg

Gress- eller grønngylte?

13513_s.jpg

Grønngylt?

13514_s.jpg

Grønngylt?

13515_s.jpg

Håper jeg fikk til å linke bildene fra fiskevatn.no?

Uansett om jeg kan hake av begge artene eller ei var vel disse to kveldsøktene i Bergen i sol minneverdige så det holder. Vakrere fisker enn dette har aldri jeg fått. Fargespillet var helt rått! Venter i spenning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde to fine fisketurer i Bergen første uken i juli. Perset på bergnebb, 19,5 cm og 104 gr :) Fikk også mange andre gylter. Fisket primært etter gress- og grønngylt. Spørsmålet er om jeg fikk begge artene? Er temmelig sikker på at gressgylta er i boks. Er derimot noe usikker på om jeg også sikret meg grønngylta? Hva sier ekspertpanelet?

13508_s.jpg

Gressgylt hann

13509_s.jpg

Gressgylt hann

13510_s.jpg

Gressgylt hunn

13511_s.jpg

Grønngylt

13512_s.jpg

Gress

13513_s.jpg

gressgylt

13514_s.jpg

gressgylt

13515_s.jpg

Håper jeg fikk til å linke bildene fra fiskevatn.no?

Uansett om jeg kan hake av begge artene eller ei var vel disse to kveldsøktene i Bergen i sol minneverdige så det holder. Vakrere fisker enn dette har aldri jeg fått. Fargespillet var helt rått! Venter i spenning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for rask respons :)

Håpet på dette svaret!!! Da er art nr 48 og 49 i boks :D ARTIG for en mann som bor i Troms!!!!

Om jeg bryter 50 nå avhenger av svaret på noen kutlingbilder som kommer når jeg har funnet ut hva jeg gjorde feil med bildeoverføringa.

Vilhelm var lynrask :) , men glemte den siste.

Er det en gressgylte hunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for rask respons :angry:

Håpet på dette svaret!!! Da er art nr 48 og 49 i boks :D ARTIG for en mann som bor i Troms!!!!

Om jeg bryter 50 nå avhenger av svaret på noen kutlingbilder som kommer når jeg har funnet ut hva jeg gjorde feil med bildeoverføringa.

Vilhelm var lynrask :) , men glemte den siste.

Er det en gressgylte hunn?

Du har ikke fått med hele linken ;) ,mangler en på slutten. Flotte fisker da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.