Gå til innhold
Fiskersiden

Harr, hvorr???


espen79
 Share

Recommended Posts

Hei!

Det sikreste stedet for å få harr er områdene rundt Rena i Glomma. Brua ved steinvik(10-20 km nord for Rena) og nedover retning Rena er et bra sted. Åstaelva er stengt og Renaelva stenger 1.11 Jeg har også forhørt meg om områdene i Glomma rundt Bingsfoss, da veien fra Oslo er halvparten av veien til Rena, men fått vite at her egner mark og spinner seg bedre pga Glommas størrelse. Mye opplysninger å finne på http://www.glommaguiden.com. Vanlig harrfluer er bankers; red-tag, Superpuppan, palmer-mygg. Prøv også noen cdc-klekkere og vårfluer ala klinkhammer. Har du hørt om og har lyst til å prøve "tsjekkisk nymfeteknikk", finner du ikke bedre sted å perfeksjonere deg. Ta med noen svin-tunge nymfer også!

Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cascapedia

Hei!

Det sikreste stedet for å få harr er områdene rundt Rena i Glomma. Brua ved steinvik(10-20 km nord for Rena) og nedover retning Rena er et bra sted. Åstaelva er stengt og Renaelva stenger 1.11 Jeg har også forhørt meg om områdene i Glomma rundt Bingsfoss, da veien fra Oslo er halvparten av veien til Rena, men fått vite at her egner mark og spinner seg bedre pga Glommas størrelse. Mye opplysninger å finne på http://www.glommaguiden.com. Vanlig harrfluer er bankers; red-tag, Superpuppan, palmer-mygg. Prøv også noen cdc-klekkere og vårfluer ala klinkhammer. Har du hørt om og har lyst til å prøve "tsjekkisk nymfeteknikk", finner du ikke bedre sted å perfeksjonere deg. Ta med noen svin-tunge nymfer også!

Mvh Tore

Glemte helt at Åstaelva er stengt[ :( ]. Går forøvrig helt fint å fiske med flue nedenfor Bingsfossen, er selvfølgelig avhengeig av vannstand. Ikke la størrelsen på elva skremme. Vading er selvføgelig et no,no[ B) ] og det er ofte svinglatt på svabergene der, men harren står ofte innenfor kastehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i alle fall ha med deg små mørke døgnfluer krok 18-20. Mange av de små døgnfluene du finner nå har veldig lange vinger og halestrå i forhold til kroppen(veit ikke hvilken art det er?).

Fisken kan være selektiv på disse nå, så ett tips er å binde opp noen slike. Ellers tror jeg det meste funker på harren nå på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.