Gå til innhold
Fiskersiden

Jerkbaits


Recommended Posts

Liste over jerkbaits som har fisket bra for meg: Salmo, Pig o Piglet, Yo-zuri surfers, Ghost, Westin, Buster.

Min favoritt er Buster og Westin- lettfisket og bra utvalg på farger.

Stang valg: BFT stiff til jerk og BFT soft til poppers, surfers og topwater wobblere. Hvis en synes hele stenger blir lange å transportere- så har Daiwa flere bra modeller som er 2-delte.

mvh

Mr.Scotty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mr.scotty velkommen til fiskersiden! Selv fisker jeg litt med jerkbaits,men har fortsatt et stykke å gå før jeg mestrer det.

Mine favoritt baits er: Salmo slider 36gr?,fatso,Rapala skitter walk,Twitshing rap,skitter pop. Har ellers div buster,en pig,en manta og to Phantom,disse har jeg enda ikke brukt nok til å like dem. Baits jeg ikke liker er typiske pullbaits uten særlig gange.

Du nevte Ghost,hva slags bait er det? Er det de Bios fører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Liste over jerkbaits som har fisket bra for meg: Salmo, Pig o Piglet, Yo-zuri surfers, Ghost, Westin, Buster.

Min favoritt er Buster og Westin- lettfisket og bra utvalg på farger.

Stang valg: BFT stiff til jerk og BFT soft til poppers, surfers og topwater wobblere. Hvis en synes hele stenger blir lange å transportere- så har Daiwa flere bra modeller som er 2-delte.

mvh

Mr.Scotty

Jepp Bios har en variant av Ghosten...

Litt for lite farger å finne der, men orange/guld har gjort jobben for meg. Les 50stk ifjor på den..

Føyer meg inn i rekken som sier PIG!! :blink: Lær den, å du trenger ikke så mange andre...!

KSF får inn STOOOORE Pig'er Kenny G.!!! :lol:

Jepp-stemmer...the orginale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Pig leverer alltid.... Kaldt eller varmt i vannet... Må bare fiskes riktig... Så kaldt som det er nå, så er små bestemte nedadgående rykk på ca 20 cm med 2-3 sekunders pause innimellom fint.. Da "henger" Pig'en i vannet litt til neste rykk.. Det er perfekt for trege og kalde gjedder... :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper du Ghosten fra Mr. Scotty? Har bare sett bios sine jerker i en gammel katalog,virker ikke som noen selger de verken på nett eller i butikk.Den er heller ikke i den svenske Bios katalogen for 2007,mulig den har utgått. Ser at avkroken har en variant,kansje jeg prøver den. Her er en link til den mega ghost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.