Gå til innhold
Fiskersiden

iPod nano hjelp


ArildH
 Share

Recommended Posts

God Jul.

Det er kommet i hus en iPod nano og jeg har klart å legge CD´er inn på iPod´n via iTunes.

Saken er at jeg trodde det skulle være en elegant/lett måte å få lagt inn hvem som synger og titlene på låtene, men foreløpig har jeg kun klart dette manuelt i iTunes.

Noen som har tips?.

iTunes er vel ikke egnet til å stjele musikk på nettet?. (Da er vel Limewire et alternativ og så legge musikken inn i på iPod via iTunes?.

Mvh

Arild

Endret av ArildH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du setter inn en CD i datamaskinen, henter iTunes informasjon om CDen fra Internett og viser sanginformasjonen. Hvis sangene vises som «Spor 01», «Spor 02» og så videre, er det enten fordi datamaskinen ikke er koblet til Internett eller fordi iTunes ikke finner informasjon om CDen.

Hvis maskinen ikke er koblet til Internett, kan du importere sangene og hente CD-informasjonen senere når maskinen er koblet til.

Hvis Internett-forbindelsen din bruker en http-proxy, må du kontrollere at innstillingene i kontrollpanelet Alternativer for Internett er riktige.

iTunes søker etter navn på sanger og albumer i CD-databasen Gracenote CDDB på Internett.

Slik finner du CD-informasjon i Gracenote CDDB-databasen:

Marker én eller flere sanger (hold nede Skift-tasten for å markere flere sanger).

Velg Avansert > Hent navn på CD-spor.

Hvis iTunes ikke kan koble seg til Gracenote CDDB, eller hvis Gracenote CDDB ikke har informasjon om sangene på CDen, kan du selv skrive inn sanginformasjon i iTunes. Du kan også sende inn informasjon til Gracenote slik at andre kan ha nytte av den.

:lol:

Et alternativ er at du kan sikkert avinstallere iTunes for så å innstallere det på nytt. Jeg tror det er mulig du har valgt at den ikke skal kopiere navnet på sangene.

Endret av max_fishing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også ipod nano til jul med 8 gb lagringsplass, men jeg har ikke åpnet den enda fordi jeg har planer om å bytte den i en som kan vise filmer, da har jeg tenkt på apple ipod med 30 gb, denne passer jo ogsp fint som ekstern harddisk. Høres det fornuftig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også ipod nano til jul med 8 gb lagringsplass, men jeg har ikke åpnet den enda fordi jeg har planer om å bytte den i en som kan vise filmer, da har jeg tenkt på apple ipod med 30 gb, denne passer jo ogsp fint som ekstern harddisk. Høres det fornuftig ut?

Fordelen med Nano er jo at den er så liten at du faktisk gidder å ta den med deg i tilleg til mobilen... Noe iPod er i grenseland å til å bli for stor til... Selv har jeg mobiltelefon med utmerket mp3-spiller på, så den slags trenger jeg ikke... mener vel forsåvidt å huske at også Arild har det, men han er såpas gammal at det godt kan være at han ikke vet det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, :D

Har enda ikke sett noen grunn til å se film på en såpass liten skjerm, men alikevel.. iPod´ene på 30/60 GB er rimelig heftige saker.

Hovedargumentet her i gården med nanoen er at vi kan fjerne alle CD´ene fra bilen og kun ta med iPod´n. (Med en liten dings ekstra som man stiller inn frekvens på bilens stereoanlegg og kjører musikk/lydbøker rett fra nanoen over bilens anlegg). Og så mener kona at det er så mye greiere å støvsuge/vaske når hun hører den "riktige" musikken, så nå har nanoen fått en egen spilleliste som heter "støvsuging".

Og Karl Inge ang. "ryddig" så er det noen år siden dessverre. Håper å vende tilbake dit når loft og garasje er på plass, men status nå er på grensen til sodoma.. :D

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.