Gå til innhold
Fiskersiden

Drømmevannet?


Aristokraten
 Share

Recommended Posts

Det finns,men hvor?? Meiter helst etter Rovfisk i ferskvann og "digger" å finne nye vann og utforske disse.Har funnet noen spennende vann med potensiale:Bergsjøen,der fikk jeg Sørv på 600 gram,når jeg meitet Gjedde-agn,hadde på noe stort som dro av gårde med krok og bly,Brasme?? Rokkevannet: Vanvittig med Gjedde,ganske bra med Abbor også,største Gjedde:5,150 kg,snakket med en gammel "gubbe" som har fisket der i alle år,han hadde fått 2 Gjedder på samme dag som veide 9 kg hver,masse karpefisk der også men dårlig med plasser å stå på,vet om bare en plass.Korsetvannet:Stor gjedde,vet om 10,1kg,6,3 og en som stakk av gårde med garnet til en som skulle ta noen prøver av fisken der! Skal ta noen turer dit til våren. Til sist Langen: Masse gjedde med brukbar størrelse,henger en skikkelig rugg på en gård på vest-siden av vannet. Sikkert noen som har flere opplysninger om disse vannene her inne!? Kom igjen,frem med dem!!

Trenger også opplysninger om disse vannene:Lysevannet,rørtjenn,øvre og nedre elgvann alle ligger i Halden og er ganske små. Er der noen som har vann dem vil dele med oss andre,så hadde det vært fint om vi kunne samlet opplysningene på ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

sitat:Opprinnelig postet av bombærn

Fisket en del i bergsjø for mange år siden. Har et intrykk fra den gang , at de største gjeddene er i sørenden av vannet. Nordenden var det mye abbor .

Tenker du på Bergsjøen i Østfold[?] Hva var størrelsen på fisken du fikk[?]

Når jeg fisket der så var vi i Sørenden[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :) ]sitat:Opprinnelig postet av Aristokraten

sitat:Opprinnelig postet av bombærn

Fisket en del i bergsjø for mange år siden. Har et intrykk fra den gang , at de største gjeddene er i sørenden av vannet. Nordenden var det mye abbor .

Tenker du på Bergsjøen i Østfold[?] Hva var størrelsen på fisken du fikk[?]

Når jeg fisket der så var vi i Sørenden[ :) ]

Ja , abbor størrelsen var vel mellom 200- 800 gr. De gjeddene jeg har fått er fra tertitt til 5-6kg, Vet at den gangen var det mye større gjedde å få der . Vet som sagt ikke noe om hvordan fiske er der nå. Vet at det har grodd igjen en del de siste årene (sørenden). Brått så fikk jeg lyst til å prøve igjen. [ :) ] .Det ligger en falle ferdig gård der , øst for den har jeg hatt størst lykke. Veldig grundt der. Er best å fiske fra båt, eller vadere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje vært en fordel og kommet seg ut på øya (er jo ikke noe problem det,kan jo vade over)

Ja husker den gården,ingen som bodde der, men "bodde" 3 Sauer der som ikke hadde blitt klipt på år

og dag,fikk skikkelig vondt av dem.Sa til Nabokjerringa,ho skulle ordne det.

Spennende vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Aristokraten

Hadde kanskje vært en fordel og kommet seg ut på øya (er jo ikke noe problem det,kan jo vade over)

Ja husker den gården,ingen som bodde der, men "bodde" 3 Sauer der som ikke hadde blitt klipt på år

og dag,fikk skikkelig vondt av dem.Sa til Nabokjerringa,ho skulle ordne det.

Spennende vann!! Ja. Mener å huske at de største gjeddene var sørøst i vannet. Den gang så var det ei lita vik som gikk inn der,masse siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.