Gå til innhold
Fiskersiden

oslofjorden


poppe
 Share

Recommended Posts

måtte en tur ut i går. vi var vel 3stk og fikk vel 16torsk eller noe (jeg fikk 11 av de[ :) ]) ingen store men så til pointet. en venn av meg fikk en mindre torsk på en halvkilo eller noe, men ved siden av den var det en 3kg torsk som fulgte etter den, den lille torsken som kom opp hadde også et bitt i halen, har opplevd lignende med abbor men dette er da ikke vanlig for torsk???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved fiske nedover mot Drøbak fikk kompis en torsk på ca i kg på flue. En annen kompis skulle lene seg ut over kanten for å håve i lyset fra hodelykten. Han ramlet rett på ryggen da han lyste rett ned i gapet på en STOR torsk som kom etter og tok kilostorsken i det den skulle håves. Gutta ga slakk i to minutter og røsket så til. Fluen fikk feste i den største av fiskene og en torsk på 8 kilo ble landet på fluestangen. Svær moro syntes guttene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Poppe, torsken er både stimfisk og en kanibal av rang. Når isen har lagt seg innenfor øyene utenfor Sandvika skal du ta deg en tur på sjøisen. Innsiget av gytetorsk starter gjerne i januar/februar. Da kan du bedrive kikkfiske etter torsk!

I vinter fikk jeg en 2 kg torsk halvveis opp av hullet da 1 torsk i 10 kg`s klassen jafsa i seg hele fangsten! Skvatt så jæ*lig at jeg røska til så stikka knakk[ :) !] Og det var det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare opp opplevd det med ørret. Hadde en stor fisk på 2-3kg+ som gikk til angrep på den lille ørreten jeg hadde fått (ca.150g). Suste rundt i den lille kulpen i over 10 minutter med den lille ørreten på tvers i kjeften, uten å være kroket. Spytta selvfølgelig ut fisken min på feil side av håvkanten. Alt dette skjedde i en liten "lure-elv" i Telemark.

Har også skjedd med gjedde flere ganger, men det er ikke noen sensasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.