Gå til innhold
Fiskersiden

Her kan vi spore av.... %¤%/¤%&¤#%!!!!!!!


Blydonkern
 Share

Recommended Posts

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal på fest med en unitedsupporter som er litt for tøff nå i kveld. Skal prøve å la vær å dra til han :angry::angry::angry:
Ta en Calvdos og roen ned.

JA, er det ikke irriterende? Vanvittig irriterende? OG så er det ingen ting du får gjort med det! Enda mer irriterende...

*Slår meg på låret og ler en ond rungende latter...*

DU OGSÅ!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...ndpost&p=273780

&&%##¤&%¤#!!!!!!!!!!

ødelegge den tråden med sånt skviip da

:D

Napoeleon sjokolade er godt ja med den kånjakken er ikke god (min mening)

<_<:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhhhhååååååoooyyyy¤¤¤¤¤¤¤¤¤#######Hæl.... Jeg er så forp... drittlei den jæ... jobben. Hele jæv.. mars er bare jobbing hele tiden. Med utakknemlig ungdom som fa.. ikke vet å sette pris på en dritt. Ville helle ha sitti i en jæv.. bomringstasjon hathathat, blir ikke tid til en dritt..... møkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...ndpost&p=273780

&&%##¤&%¤#!!!!!!!!!!

ødelegge den tråden med sånt skviip da

:)

Napoeleon sjokolade er godt ja med den kånjakken er ikke god (min mening)

:angry::)

Er ikke Napoleon en Brandy da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhhhhååååååoooyyyy¤¤¤¤¤¤¤¤¤#######Hæl.... Jeg er så forp... drittlei den jæ... jobben. Hele jæv.. mars er bare jobbing hele tiden. Med utakknemlig ungdom som fa.. ikke vet å sette pris på en dritt. Ville helle ha sitti i en jæv.. bomringstasjon hathathat, blir ikke tid til en dritt..... møkk
Lærer? :huh:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg virkelig tråden din Donkern.

Sendte en mail til kommunen. Overskriften var som følger.

"Båter. Til den det måtte bry."

Og så får jeg utløp for min frustrasjon. :)

Etter en vinter med litt vind,så ligger det mange småbåter i strandsonen.

De aller fleste av disse båtene har gamle registrerings nummere,og lar seg derfor ikke spore til eierene.

For en stund siden,så tok jeg bryderiet med å låne traktor og båthenger for å redde en 14"HG fra bølgenes rov.

For å ha alt på det tørre så tok jeg bilder,samt ringte politiet og varslet om funnet og bergningen.

Resultatet av å ha vært snill:

Utgifter til lån av traktor. Selvsagt punkterte traktoren på noe drivgods.

Utgifter til telefon for å spore opp en båt henger.

Diesel til privatbilen(transport)

Så kom den delen som satte mitt sinn i kok!

Jeg blir oppringt av politiet som sier at viking redningstjeneste kommer å henter båten hjemme hos meg.

Fint svarer jeg. Er det noe bergningslønn eller finnerlønn.

Nei er svaret.

Nå kommer gullegget!

Selvsagt så kom det drivende enda en båt. Denne gangen var det ett totalvrak. (Da var plutselig interessen laber)

Ringte politiet igjen.Nja... Spør kommunen eller viking fikk jeg til svar.

Så ringte jeg til viking som var så flinke til å hente den forrige båten jeg berget.

Nja... Da må du ringe politiet eller kommunen først.

Så til slutt ringte jeg dere.

Etter å ha blitt satt over 3 ganger,så fikk jeg bare opptatt tone. Prøvde igjen. Da havnet jeg hos ei hyggelig dame som het Sissel,men hun kunne desverre ikke svare på spørsmålet mitt.

Så i dag kjørte jeg båten på fyllplassen,etter å ha hatt båten liggende i snart 2 måneder.

Det måtte jeg betale 150kr for.

Så i morgen reiser jeg til deres besøks adresse,og med meg har jeg kvitteringen. Denne forventer jeg å få refundert.

Jeg har også tatt kontakt med en takstmann som kjenner lovene rundt bergningslønn,men den saken skal jeg ta med den rette instanse.

Så til en annen sak. Dere sender ut brosjyrer som vi kan sende tilbake til dere om ønsker og tips til kommunen.

De to siste årene har jeg skrevet at det er på høy tid å rydde veien som går fra omre stranna/Nevlunghavn til Holjem. Kan du vennligst få rette vedkommende til å ta kontakt med meg?

Veien er nå så gjengrodd at greinene riper opp bilen. Men dere legger dere vel i selene nå som det blir konsert med Rod?

Robert.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli spennende å se om du får noe respons. Mitt tips er NEI.

Var innom kommunen. Det var heller intet svar å få der. Hun trodde havnevesnet var rette instans :blink:

Hun sendte mailen vidre,men har jeg fått noe svar? Neida.

Skal mase høl i hue på de innhabile gamle møllspiste kommune innsatte.

Så skal det vel nevnes i samme slengen...

Jeg har ikke røyka på EN uke :D

Drikker 3-4liter kaffe hver dag,rusler lange turer og irriterer meg over det minste. Nærvene er på bristepunktet.

Tidligere i dag så dyttet jeg overleppa full av sort pepper,siden snusboksen var tom på torsdagen.

Edit:

KIS- Når jeg reddet en Gh14 fra bølgenes rov,så kom viking å hentet båten. (da får de penger på auksjon for den)

Når en båt er kaputt så gidder de f a e n ikke å hente den.

Begge båtene har gamle REGISTRERINGS nummere,så de kan ikke spores til eierene.

Derfor blir jeg forbanna,når det er en slik praksis.

Edit på editen. Beklager kis. Min feil. Beklager så mye. Ble litt blåst. Endret innlegg.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT:

Greit det-menn det er altså ikke kommunens ansvar. her i min kommune har vi hatt et sbla styr med båter som har ligget til forfalls og sunket. Etter flere runder med advokater osv er det klargjort at det er eiers ansvar uansett. En ting er finnerlønn, men det er også problemstillingen med kostnader for fjerning som du er inne på. Og med litt større båter som går til bunns i havner er det fort snakk om 6-sifret beløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT:

Greit det-menn det er altså ikke kommunens ansvar. her i min kommune har vi hatt et sbla styr med båter som har ligget til forfalls og sunket. Etter flere runder med advokater osv er det klargjort at det er eiers ansvar uansett. En ting er finnerlønn, men det er også problemstillingen med kostnader for fjerning som du er inne på. Og med litt større båter som går til bunns i havner er det fort snakk om 6-sifret beløp.

:lol: Tja,KIS,skeptisk...; Bømlo kommune har faktisk gjeve bøter i 6-sifra beløp til eigarer av ymse båter det er gjeve pålegg om å fjerna. Dette er ein særs langdratt sak som må gjennom fleire rettsinnstanser der kommunen vert kritisert for ikkje å fjerna båtane fyrst, for sidan å kreva eiger for å få dekka utgiftene. Kommuneansatte gjev ofte inntrykk av å vera handlingslamma eller rettere sagt livredde for å ta initiativ på vegne av etat og oversender problemet til andre i administrasjonen, ikkje for å løysa problemet, men for å sleppa klar sjølv... ;)

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at i det offentlige må man være svært nøye med at alt gjøres korrekt, ettersom det sitter mange og passer på :lol:

Vi har jo som nevnt hatt en sånn langdryg båtsak her i kommunen også, siste jeg hørte i den saken var at eieren påsto båten var solgt til en i Afrika.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at i det offentlige må man være svært nøye med at alt gjøres korrekt, ettersom det sitter mange og passer på ;)

Vi har jo som nevnt hatt en sånn langdryg båtsak her i kommunen også, siste jeg hørte i den saken var at eieren påsto båten var solgt til en i Afrika.....

:) Påstanden er jo ikkje lett å motgå dersom eiger har dokumentasjon på dette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk svar.

Det var som jeg ventet.

Man lager reglene som det passer seg selv....

Kort fortalt. Hvis båten er verdt over 1000lappen,så tar vi`n. Er den verdt under,så kan du klare deg sjøl...

Bare les:

Hei!

Dette var eine grausame salbe.

Til informasjon så er det båteierens ansvar å fjerne båter som strander. Det er faktisk den som

eide båten på det tidspunkt at den strandet som har ansvar - dvs. selv om man gir bort båten etter

stranding så der det den opprinnelige eierens ansvar.

Ofte er det slik at disse båtene ikke er noe verdt. Da må det vel bli kommunens ansvar - dvs. skattebetalerne

som må betale. Når det gjelder båter som kan tenkes å ha en viss verdi, har jeg inngått en avtale med Viking

om at de henter båten gratis, oppbevarer den i tre måneder og selger den for å få dekket sine utlegg og evt. tjene

litt dersom båten er mere verdt. Som havnemyndighet har vi hjemmel til dette, og jeg foreslår derfor at i slike saker

kan dere ta kontakt med meg, så blir vi i alle fall kvitt de båtene som har verdi på ca kr. 1000 eller mere.

Der hvor båtens eier lar seg etterspore kan også vi godt ta affære, for iht. til havneloven går utlegg i forbindelse med

berging og fjerning av henlagte båter til og med foran kemnerens og skattefogdens krav.

Jeg har brukt disse rutinene i der hvor båter blir henlagt eller synker i våre områder, og det fungerer alldeles utmerket.

Det at båtene blir oppbevart i tre måneder hos Viking er fordi at båteieren skal få sjanse til å få båten sin tilbake. Det

kan jo være høyst uforskyldt at båten er kommet på avveie - f.eks. tyveri.

Det er i utgangspunktet ikke vår oppgave å holde strender og kyst rene, men i de tilfellene jeg har nevnt kan vi selvsagt

bistå til felles beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#¤%£$¤¤##&%%!!!!!

Har ikke folk på disse sidene sett en skikkelig ørret noengang?

Idiotene skryter en jævla stygg ål opp i skyene, k faktor på 0,75!!!

Takk for at du opprettet denne tråden Tomas uten denne hadde jeg gått amokk i en fangstrapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva du mener hadde vært en bedre løsning egentlig.

10% av overskuddet over 1000kr v auksjon.

JEG reddet den båten,men får ikke så mye som ett takk.Og den andre gadd de ikke å hente....

Gratis innlevering av utrangerte båter.

Eventuelt at en avgift på 200kr legges til ved kjøp/eierbytte av båt. Kun til dekking av mottak,ikke til statens grådige felles kasse.

Slik ordning finnes i dag for elektriske artikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.