Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold Voldsfjorden, Langangen og omheng


Gjest BanJon
 Share

Recommended Posts

Gjest StadJon

Calling all Grenlands-folk og andre! :D

Hvis det er noen her som pleier å kjøre forbi Voldsfjorden/Langangen eller har vært nedom der i det siste, kan det da legges ut melding om hvordan isen er der? Nå som jeg hører at temperaturen synker i Telemark så er jeg nysgjerrig på om det er håp om fiskeis der (hvis den lave temperaturen holder seg da).

På forhånd takk for eventuelle tilbakemeldinger.

EDIT:

Endret overskriften til å omhandle et litt større område.

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, visste faktisk ikke at det var røye i Kilevannet. Har du tips om noen greie fiskeplasser? Gjerne med kort avstand fra parkering, er delvis handikappet for tida... Men skal hjemover til Skien snart, og da kunne det vært morsomt å prøve noe nytt. Åssen er størrelsen på røya der?

Grenlandsfolk er kjappe vettu :) Hvis ikke isen er gangbar til helgen kan jeg anbefale Kilevannet. Har vært fler turer i det siste og fått drøye 40 røyer på hver tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, visste faktisk ikke at det var røye i Kilevannet. Har du tips om noen greie fiskeplasser? Gjerne med kort avstand fra parkering, er delvis handikappet for tida... Men skal hjemover til Skien snart, og da kunne det vært morsomt å prøve noe nytt. Åssen er størrelsen på røya der?

Jeg bruker å fiske rett ved demningen før Kilebygda hvis en kommer fra Skien. Stå vel skilt inn til gården til Asbjørn Mæhla der trur jeg. Kun 50 meter å gå fra bilen. Størrelsen er ikke all verden, får noen opp mot 200g. Men har hørt at det blir tatt kilos fisk hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med ny kunnskap!

Har du peiling på fiske i Fjellvann, forresten? Det er også en kandidat til prøvefiske for min del. Kilevann skal prøves, skal nedover en tur i midten av februar.

Jeg bruker å fiske rett ved demningen før Kilebygda hvis en kommer fra Skien. Stå vel skilt inn til gården til Asbjørn Mæhla der trur jeg. Kun 50 meter å gå fra bilen. Størrelsen er ikke all verden, får noen opp mot 200g. Men har hørt at det blir tatt kilos fisk hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med ny kunnskap!

Har du peiling på fiske i Fjellvann, forresten? Det er også en kandidat til prøvefiske for min del. Kilevann skal prøves, skal nedover en tur i midten av februar.

Du tenker på Fjellvannet i Luksefjell regner jeg med. Har fisket der en del, men ikke i år. Vet at det er fin røye der men har ikke fått mange av disse selv. Når det gjelder ørret så har kvaliteten de siste åra blitt mye dårligere. Mye fisk og lite mat har gjort den mager.

Endret av Tumlaren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte forbi der i går. Så ut til at det gikk mot litt mer brukbar is, men vrient å se fra bilvinduet... På fredag så det ikke bra ut. Nå ligger det jo litt snø og, det er neppe positivt. Temperaturen var jo grei da, ned mot 10 minus i går, så det skulle nok bli gangbar is der om det holder seg kaldt.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns denna tråd'n har sklidd heilt ut. :D Tumlaren, er du ofte forbi Voldsfjorden? Har du isåfall sjans til å legge ut litt info i denne posten skulle du se noen endringer på isen der etterhvert som tiden går?

Sklei litt ut ja ;) Er ikke forbi der daglig, men kan oppdatere hvis jeg vet noe om forholda. Var minus 12 i natt så det hjelper nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

*Host kremt host* :) Noen som vet noe mer om disse traktene nå om dagen?

Langangsfjorden ser ikke bra ut iallefall.. Mulig det er noe gangbar is langs land men vet ikke om jeg ville tatt sjansen. Er åpent vann midt i fjorden. Men skal si fra hvis jeg ser noen forandringer.. Kjører over brua to ganger hver dag så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest StadJon

Da tilbringer jeg min første dag i Norge etter å ha fullført arbeidskontrakten min i Dublin. Jeg lar ikke tiden gå til spille og spør nok en gang om noen her vet om isen på Voldsfjorden er trygg nå? Liker ikke dette mildværet. Er det noen her som har vært utpå/kjenner noen som har vært utpå/kjører forbi der og ser om noen sitter utpå? Og om isen er trygg fremdeles? Svært takknemlig for raske tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte forbi der i dag. Ser ikke så bra ut, men jeg er ingen ekspert. mye snø på isen, og med mildværet er det nok greit med overvann og sørpe. Endel mørke områder rundt omkring som ikke så helt trivelige ut...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.