Gå til innhold
Fiskersiden

Nitelva 2905 etter rovfisk


pma
 Share

Recommended Posts

Skulle møte Eirik, Nitelvas Store Sønn, i dag for å endelig få meg gjørs. Det kom noe i veien for Eirik, og jeg ante at gjørsen måtte vente.

Visste ikke hvor i Leira jeg skulle heller (men fikk instrukser senere), så jeg bestemte meg for å fiske i Nitelva, rovfisken jaga som jeg ALDRI har sett før. Og jeg starta med litt jerkbait, hvor jeg hadde angrep på hvert kast, men som vanlig bommes det mye, av både fisken og meg i tilslaget. Bytta til wobbler, og fikk opp en liten abbor, ikke stor men større enn de små agnfiska jeg har fått på isen før. Hadde et par av de vanlige kjeksa brasmene. Etter litt hugg det skikkelig til, oi oi storfisk tenkte jeg, og håpte litt på abbor, litt mer ala de jeg bare har sett på film og i bøker. Men neida, dette var noe jeg mener var en flire, med wobbelkroken i kjeften...fisken kunne se ut til å veie 3-400 gram. Jaja fisket videre og det smalt på noe igjen, nå turde jeg ikke håpe på noe som helst, men jaggu var det ikke min 1. gjørs, ofan denna skal ikke miste, etter mye kål, uten håv, fikk jeg den opp og veid den, 1,5kg, en ok debut synes jeg. Litt etter fikk jeg en abbor til, som jeg kunne veie, 160gram, ikke særlig stor, men min største. Nok en gang smalt det skikkelig på, i håp på en ny abbor eller gjørs kom det, nok en gang en av disse jeg mener er flire, og denna lukta på kilosgrensa, og igjen med kroken i kjeften, detta er det ingen som tror og jeg har ikke kamera, eller vitner. Skulle det være en flire, og den lukter på den ferske potensielle norgesrekken, så svømmer den rundt enda. Men mine kunnskaper om slik fisk begrenser seg en del, så jeg vet jo ikke, men jeg fikk en flire på mark en gang, som en sa var flire og dissa var prikk like, men når selv garva meitere ikke er sikker på slik fisk, så skal i hvertfall IKKE jeg være det. Turen endte med en gjedde på rundt en 3 kilo, kanskje, eller like oppunder, og 7000uendelig myggstikk.

Meiting på bunn, eller med dupp ga INGENTING, meiting er femi ;-)

Ps.: Agnfisken jeg fikk, fikk jeg kun på kjeksing, var umulig å få lævva til å bite, pga den ble jaga konstant.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.