Gå til innhold
Fiskersiden

Davidsen besøker Hommersåk


kim andre
 Share

Recommended Posts

en lett bris gir oss en dytt utover på bryggene, og familien på 4 er klare for fiske etter fløyfisk

jeg møter blikket til Mona, og rygger da jeg ser blikket som forteller at jeg værsågo bare har å levere varene, ikke ulikt det blikket nordlendingsdamer sender til sine menn på freddan..et ord får mastene på seilbåtene til å klirre som hådjerna til kona. fløøøøøøøøøøøøøøyyyyyyffffffffiiiiiissssssssk!!!

-helt klart sier jeg, og lirer av meg litt statestikk fra det siste halve året. 100% uttelling! vi fortsetter utover, og slår oss til ytterst på bryggene, og foret går i sjøen...

innen en halvtime har guiden vist at fløyfisken er til stede

en helt ok fløyfisk på 164g

270120071929EWsr3nD1l4SJ1ebC2U.jpg?50

og så, etter en latterlig kort kamp lurer Øystein en sinnsykt flott fløyfisk, og denne er stor. desverre ga den seg ikke uten kamp og et par fingre måtte smake pigger fra den ville fisken....

270120071941EblwTtvJzdronqOmaG.jpg?88

164g fløyfisk

270120071907QtbjKklvZ5WlSMHCoG.jpg?62

2701200719139EMKDvULWQNzGj8SQg.jpg?100

og så kom tårene og blodet, Øystein søkte trøst hos Mona, men aldri har en skulder vært mer avvisende og kald enn Mona's: -Æ gir vel f...n i littegranne blod!!

270120071920nFMhHhVxwdzPjx1y52.jpg?99

og Øystein fisket videre med blodet rennede fra diverse kropsdeler

og jaggu beit det på en til etter en stund!

denne gangen 180g og tangering av n.rek. syyyykt stor fløyfisk

270120071933ErZcn7o4kXdUctKioS.jpg?65

legg merke til grepet med tommelen, og fingrene som støtter fisken under magen og hodet. her er det også blod på hender og nese :)

270120071948pPe4oaEsP5aIDHnXJ4.jpg?12

270120071955QPb18feRgfoz3OpgMN.jpg?26

270120071902rHB7X69wxN6XP6zCP1.jpg?23

etter dette trekker jeg opp en mindre fløyfisk og en liten steinbit(!). nå er det 4 fløyfisk på land, og tre er over 160g!!

Mona fikler etter kniven og må holdes igjen av Bjørg og Sigurd, men får roet seg såpass at hu rekker å dra opp.......................

ja nå er dere spente???

her kommer svaret:

270120071910r68yOwGPdAdHzzCqpP.jpg?36

på nordnorsk jallet det med en ultrasonisk tone utover den lille kristene bygda: f......ens......peis.......uglefi....e forbannade........."¤#%&"#¤, og dette fortsatte gaaaanske lenge.heldighivs var det bare hundene på andre siden av bygda som fikk med seg den høye tonen, og det ble et ulekor et par minnutter etterpå....

blikket fortalte at NÅ, klapper du igjen Kim!! og det ble mumlet noe om å ikke legge ut bildet....

270120071917xJA5mqc7DW7dbLjQbK.jpg?41

Mona viser hvor langt damer kaster i snitt, altså veldig kort.....heldighvis for tosken..torsken

og legg merke til Bjørg som dukker og springer, hu vet at mor ikke er spesielt retningsstabil........

270120071919c6LiaW6suJfqZD4Xkm.jpg?100

går litt luft ut av mona, og det ser ut som at hu skal gi opp, men fortsetter sammen med Øystein og Sigurd med fiskinga etter mer fløyfisk....

helt til slutt er slaget tapt, garantien min for fløyfisk er sprukket, knust, slengt i bakken, r..kjørt, osv. men Mona har heldighvis ikke gitt seg, og på overtid, er det liv, og forsiktig, forsiktig hales det opp en nydelig......

håven treffer vannet med et plask og sikrer fløyfiskens tur på land....forøvrig ble det en liten utfordring å få den løs, men hva betyr vel det?

270120071926lNE5gnN8Uu9VZxMWTM.jpg?90

og her er slitet borte, fønvinden stryker mot ansiktet, og torsken er glemt for alltid (helt til Mona ser bildene her)

bare helt herlig!! husker ikke vekta eksakt, men det var litt over 100g

270120071939Lsma3YBUADgzfEEKf5.jpg?60

270120071957Hcv8WpuXfyorAhHJir.jpg?99

alle var glade, alle hadde fløyfisk! all ære til Davidsenfamilien som holder ut i været for å fiske fløyfisk, det betalte seg i dag, og jeg, ja jeg kan forstatt fortelle om 100% uttellig på guidinga mi..

takker for turen Bjørg, Sigurd, Mona og Øystein. kommer nedover for å fiske .... på den hemmelige plassen snart.....

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra rapport osm vanlig fra Kim.

Gratulerer med solid gangst (gange) og lykke til med middagen

Er det noen som trenger fløyfisk på lista, så er det bare og komtakte( kompakte ) sjefsguiden ( sjefsguden ) Kim!

For ei guiding, og for et fiske!

retta litt for deg Øystein (og ja, jeg skriver minst like mye feil selv), ellers takk for tiliten som guide:)

Vilhelm, blir fløyfisk og lomre når du kommer nedover. kanskje det er liv i tangkvabba og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for skryt, var bare med som guide jeg, og dette var jggu en herlig gjeng å guide. hver gang jeg treffer Mona, Øystein ,Sigurd og Bjørg, lærer jeg noe nytt. de kan så utrolig mye om fiske, og deler gjerne med seg.....for en gjeng!

:P:D:P

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var også den kulinariske siden av fløyfisken utprøvd.

18358_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/7399/18358.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Knurr til venstre, fløyfisk til høyre. Tilbehør er bacon i fløtesaus, potet og dampede gulrøtter og asparges.

Fløyfisken var fast og fin, og veldig grei å snu i panna. Den smakte aldeles utmerket, og slo faktisk knurr på smak, fasthet og saftighet.

Nyyy-ydelig.

Endret av Mona Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel utbringe offisielle gratulasjoner også!! Gratulerer til begge de eldre utgavene av Davidsen!! :) Er dette noe vi burde gjenta smalahove-helga?

Rapporten din slår de fleste Kim Andre!! Blikket til Mona skal man ICKE kimse av hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et øyeblikk angret jeg på at jeg sto på utsiden av Mona på flytebryggene det ble plutselig for liten plass for oss begge der, men det gikk bra....

:):)

gøy at fiskn smakte, da kan jeg snart levere fløyfisk i 5 kilos kasser på etterspørsel........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.