Gå til innhold
Fiskersiden

Dublin


Gjest Døsen
 Share

Recommended Posts

Gjest Lettaste Døsen

Gambling (men husk at du må registreres 24 timer før du kommer inn, så gjør det med en gang)....

Vi gjekk berre i døra - og - vel møtt!

Gravediggers er ein av dei eldste og tradisjonsrike vasshola i byn. Kan finne adressa om OveJan er interessert.

Whiskeystore ligg i sentrum. Høve til ein interessant prat, litt prøvesmaking og ein ok handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjekk berre i døra - og - vel møtt!

Mulig at det er nytt. Tidligere så har det vel vært slik at i England, Skottland og Irland måtte du være registret 24 timer i forkant - eller kanskje de bare har brukt det som en unnskyldning for ikke å slippe inn meg/oss :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Den fiskelandsbyen var ganske sikkert Howth.

Ellers er jeg enig i det meste som nevnes her, med unntak av det med pene jenter. Man drar definitivt ikke til Irland for å finne pene jenter. ;) Det er en vits blant mange irer og det er at det er 3 nydelige jenter i Irland. Og alle spiller i The Corrs.. :D

Men puber og skravling med lokale helter er artig. Irer digger jo nordmenn, særlig når de minnes på at Dublin ble grunnlagt av vikinger.

Personlig syns jeg Dublin har blitt altfor mye "Dublinski", det kryr av utenlandsarbeidere der og det kan være vrient å finne gode gamle tradisjonelle puber etc hvor ting ikke har blitt byttet ut med store PA anlegg og servitører med gebrokken engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fiskelandsbyen var ganske sikkert Howth.

Ellers er jeg enig i det meste som nevnes her, med unntak av det med pene jenter. Man drar definitivt ikke til Irland for å finne pene jenter. :glare: Det er en vits blant mange irer og det er at det er 3 nydelige jenter i Irland. Og alle spiller i The Corrs.. :)

Men puber og skravling med lokale helter er artig. Irer digger jo nordmenn, særlig når de minnes på at Dublin ble grunnlagt av vikinger.

Personlig syns jeg Dublin har blitt altfor mye "Dublinski", det kryr av utenlandsarbeidere der og det kan være vrient å finne gode gamle tradisjonelle puber etc hvor ting ikke har blitt byttet ut med store PA anlegg og servitører med gebrokken engelsk.

Howt! Det stemmer det. Fin kjøretur, særlig hvis man tar av motorveien og følger den gamle kystveien ett stykke før Howt. Fantastisk flott landskap, og selve veien er også herlig. Der var det også en fiskeutstyrsjappe nede ved kaien. Sjarmerende og fin liten by. For fotografene er ruinene på klippene fine greier, og alle de søte småbutikkene, i ulike farger, i "hovedgata".

Syns greyhoundracing var morsomt, men uvant med fulle/halvfulle foreldre og unger, i salig blanding, midt i uka... :-/

Og ta bilde ved siden av Phil Lynnot statuen i gågata, for de som måtte like Thin Lizzy..

Helt enig ang. jentene, ikke akkurat noe spesielt med Irland der nei. Hørte forresten at DNA forskninga på Island har "avslørt" at de fleste kvinner der stammer fra Irland . Vikingene røvet damer i Irland og dro til Island :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howt! Det stemmer det. Fin kjøretur, særlig hvis man tar av motorveien og følger den gamle kystveien ett stykke før Howt. Fantastisk flott landskap, og selve veien er også herlig. Der var det også en fiskeutstyrsjappe nede ved kaien. Sjarmerende og fin liten by. For fotografene er ruinene på klippene fine greier, og alle de søte småbutikkene, i ulike farger, i "hovedgata".

Er det den landsbyen ikke langt fra Mohair klippene (eller noe sånt) med forskjellige farger på husene og en ruin på andre siden av en liten bukt? Kommer noen bitre tanker nå (absolutt et sted vi ville stoppe). Vi var på biltur og min svoger kjørte rett forbi denne byen fordi han måtte rekke å komme frem et annet sted før et klokkeslett (hva har vi mobiltelefon til....). Jeg og kona banna og tuta godt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Howt! Det stemmer det. Fin kjøretur, særlig hvis man tar av motorveien og følger den gamle kystveien ett stykke før Howt. Der var det også en fiskeutstyrsjappe nede ved kaien

Du tok toget til Howth - hehe - og fiskesjappene var ikkje mykje å skryte av for sportsfiskarar....

Dei lokale restaurantane sine fiskelunsjar i landsbyen er definitivt verdt eit forsøk.

Kika på fangstreiskapen til eit par av dei lokale knivskjelltrålarane. Ikkje rart at korallar med meir langs kystane er truga - men fiskarane får sikkert godt betalt so lengje festen varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den landsbyen ikke langt fra Mohair klippene (eller noe sånt) med forskjellige farger på husene og en ruin på andre siden av en liten bukt? Kommer noen bitre tanker nå (absolutt et sted vi ville stoppe). Vi var på biltur og min svoger kjørte rett forbi denne byen fordi han måtte rekke å komme frem et annet sted før et klokkeslett (hva har vi mobiltelefon til....). Jeg og kona banna og tuta godt da ;)

Beskrivelsen stemmer på en prikk, da er det tydelighvis forvirring om navnet :) Det var ruiner helt ute på klippekanten, og noen gamle kanoner på heia rett ovenfor. Vi kjørte gjennom hovedgata, fulgte forlengelsen av den til andre siden av bukta, der var det greit å parkere, rett nedenfor ruinene.

Ikke noe svære greier, men en fin plass med egen stemning. Om du har tenkt å spise der, ta med matpakke. Vi spiste på en pub nede ved sjøen, på andre siden av bukta ifht ruinene, fyttegrisen for en drittmat....

Gikk forresten ei fin, lita, elv opp i gjennom der. Kanskje mulighet for sjø-ørret-brunørret fiske??

Du tok toget til Howth - hehe - og fiskesjappene var ikkje mykje å skryte av for sportsfiskarar....

Dei lokale restaurantane sine fiskelunsjar i landsbyen er definitivt verdt eit forsøk.

Kika på fangstreiskapen til eit par av dei lokale knivskjelltrålarane. Ikkje rart at korallar med meir langs kystane er truga - men fiskarane får sikkert godt betalt so lengje festen varer.

Howt, som da ligger ved/i Dublin var greit nok, men ikke det helt store. Mon tro om det var Wicklow vi var i??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.