Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret på Hurumlandet


Gloomis
 Share

Recommended Posts

Noen som klarer å lure sjøørreten i disse kalde tider? Var ute en tur fredag å lufta fluestanga på rødtangen. Sur vind å is i stang ringene som eneste resultat.Dro hjem å laget en del nye kreasjoner som skal testes ut snart. :lol:

Endret av Gloomis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som klarer å lure sjøørreten i disse kalde tider? Var ute en tur fredag å lufta fluestanga på rødtangen. Sur vind å is i stang ringene som eneste resultat.Dro hjem å laget en del nye kreasjoner som skal testes ut snart. :rolleyes:

Jeg var ute på fredag også. Stod på tyskerstranda men fikk ikke et eneste napp. Det lå to seler og vaka 50m ut, og det skal vist være dårlige greier. Det sies de skremmer fisken, men ikke veit jeg. De spiser'n jo så langt unna kan den vel ikke være!-)

De eneste sjøørretene jeg har hørt tatt siste uke er på 10 meters djup med dørjen!

Skal bli mildere til helga da!

Får ivhertfall litt kastetrening!-)

Mvh,

KEV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selen er nok en god grunn til at fiske ikke er bra.. Har sett hvordan den tar for seg av laks å sjøørret i elve munninger nordpå. ikke moro å se på.. Er også kaldt i vannet så fisken står dypere. Men den som ikke prøver får iallefall ikke noe. Kaste trening er jo greit også. Bor du på Sætre kunne vi kanskje tatt en tur sammen bor på tofte selv. Prøver å få til en gruppe som kan treffes for fluebinding å turer. :) Kjenner du noen andre som er interresert så gi meg et hint.

Endret av Gloomis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selen er nok en god grunn til at fiske ikke er bra.. Har sett hvordan den tar for seg av laks å sjøørret i elve munninger nordpå. ikke moro å se på.. Er også kaldt i vannet så fisken står dypere. Men den som ikke prøver får iallefall ikke noe. Kaste trening er jo greit også. Bor du på Sætre kunne vi kanskje tatt en tur sammen bor på tofte selv. Prøver å få til en gruppe som kan treffes for fluebinding å turer. :lol: Kjenner du noen andre som er interresert så gi meg et hint.

Ja, jeg proever aa komme meg ut saa ofte som mulig. Kanskje blir det litt bedre forhold naa til helga. Mildere og ikke all verden av vind. Det er is mange plasser i Saetre naa.

ta kontakt paa vonheim@msn.com saa kan vi proeve aa faa til noen turer. Har et par kompiser (her paa Hurum) som fisker jevnlig ogsaa.

Mvh,

Vonheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det sjøørret tid! I dag blir det farlig å svømme rundt hurum.. Skal ut å friste med nye kreasjoner bundet i frustrasjon over mye jobb å kalde dager med snø. Endelig 4,5 grader i lufta å litt lett bris. Kan vel ikke be om stort bedre forhold til kveldens tur. Blir tur ved filtvet.Kommer tilbake med rapport i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selen er nok en god grunn til at fiske ikke er bra.. Har sett hvordan den tar for seg av laks å sjøørret i elve munninger nordpå. ikke moro å se på.. Er også kaldt i vannet så fisken står dypere. Men den som ikke prøver får iallefall ikke noe. Kaste trening er jo greit også. Bor du på Sætre kunne vi kanskje tatt en tur sammen bor på tofte selv. Prøver å få til en gruppe som kan treffes for fluebinding å turer. :lol: Kjenner du noen andre som er interresert så gi meg et hint.

jeg bor på tofte jeg, og har ikke mye peil på fluefiske, men har egen stang da :lol:

hadde liksom som mål å få sø på flue i løpet av 06/07 sesongen jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor på tofte jeg, og har ikke mye peil på fluefiske, men har egen stang da :)

hadde liksom som mål å få sø på flue i løpet av 06/07 sesongen jeg..

Det ble ikke den turen jeg hadde håpet på igår. Alt for sent ute så det nærmeste jeg var napp var da danskebåten seilte forbi.. Sto stødig på en stein med en god meter vann rundt på alle kanter.. Skal hilse å si det var kaldt i vannet, bølgene fra båten ga meg årets første bad.Noe ufrivillig.. Så da var det bare å klore seg på land å tømme vadebuksa :) Nei bading er forbeholdt sommer'n for min del. Prøver igjen over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det meldt mildvær noen dager, så det blir en tur eller to denne uka. Det kommer til å blåse litt, men et lunt sted hvor det har vært pålandsvind noen dager hadde vært glimrende.

Skal vi prøve å lufte fluesnøret sammen ila uka?

anbefaler sikkerhetsavstand rundt meg.. hehe.

vi toftegutta prater om å kanskje se litt på tirsdag, men det blir vel utpå kveldingen tenker jeg. Jævla trafikken fra oslo om dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler sikkerhetsavstand rundt meg.. hehe.

vi toftegutta prater om å kanskje se litt på tirsdag, men det blir vel utpå kveldingen tenker jeg. Jævla trafikken fra oslo om dagene ;)

Jeg pendler også ut av by'n, På onsdag og torsdag er det meldt mildvær og roligere vind:

Sætre/Åros: http://www.storm.no/vgnett/Vaer.aspx?utmx=...ætre&maplevel=5

Tofte: http://www2.nrk.no/nyheter/ver/?kart=22&stad=481&sprak=non

På Tofte ser onsdag best ut med pluss grader, svak vind (2,5m/s), etc. Da er det også sønnavind. (Synes det er best stangifiske fra land i pålandsvind på Søndre Hurum.

Jeg har ihvertfall blokka kalenderen på jobben som opptatt både onsdag, torsdag, og fredag!-) Kjører helgardering denne uka!

Kanskje vi kan legge igjen en beskjed her om hvor og når den dagen vi bestemmer oss for en tur ut?

Mvh,

Knut Vonheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart må vi prøve å få til en skikkelig tur. men akkurat nå somjeg endelig så lyst på mulihetene for litt firtid til fiske dukket det plutselig opp besøk fra nord norge hadde glemt dette eller fortrengt det så ble litt overrasket da søster ringte å lurte på om noen skulle hente henne snart på gardermoen.. UPS så nå er jeg låst inne frem til Mandag kl 1600. men da skal jeg ta igjen. Så da er det bare å kontakte meg jeg er klar som et egg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart må vi prøve å få til en skikkelig tur. men akkurat nå somjeg endelig så lyst på mulihetene for litt firtid til fiske dukket det plutselig opp besøk fra nord norge hadde glemt dette eller fortrengt det så ble litt overrasket da søster ringte å lurte på om noen skulle hente henne snart på gardermoen.. UPS så nå er jeg låst inne frem til Mandag kl 1600. men da skal jeg ta igjen. Så da er det bare å kontakte meg jeg er klar som et egg.

:P

Kun svak nordavinn idag. Da blir det en tur, enten til Årosstranda, Nesset i Storsdand, eller Tyskerstranda på Tofte.

Si ifra om du (eller Fiskefjes?) har lyst (å komme deg ut av "familieklemma"!-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart må vi prøve å få til en skikkelig tur. men akkurat nå somjeg endelig så lyst på mulihetene for litt firtid til fiske dukket det plutselig opp besøk fra nord norge hadde glemt dette eller fortrengt det så ble litt overrasket da søster ringte å lurte på om noen skulle hente henne snart på gardermoen.. UPS så nå er jeg låst inne frem til Mandag kl 1600. men da skal jeg ta igjen. Så da er det bare å kontakte meg jeg er klar som et egg.

:P

Om søsteren din er sprek kan jeg vel alltids passe på henne mens du fisker litt andrè ;)

haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om søsteren din er sprek kan jeg vel alltids passe på henne mens du fisker litt andrè :D

haha

Flott, jeg tar fram fluestanga og drar paa AAros-stranda kl 17, og da ser det ut til at minst en av dere har andledning!-)

Iht Met.no er det kaldt i vannet, saa jeg proever i Aaros pga langt mer ferskvann i sjoen.

- Vonheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen avspasering i dag, men det ble en tur likevel. Reiste fra Drammen ca kl. 16. Stoppa først og tok et par kast på en strand i Hyggen, noen hundre meter forbi landhandelen der.

Kjørte snart videre, med retning Hurum/Tofte. Ikke lokalkjent, så det ble ganske tilfeldig. Så et skilt ned mot parkeringsplass i Sandbukta (?) og tok ned dit. Parkerte ved fotballbanen og tok retning sjøen. Traff ei hyggelig dame på vei ned som jeg rådførte meg med. I følge hun var jeg på riktig plass.

Denne sesongen begynte som den forrige sluttet - null kontakt! Vurderer å forsøke å få til avspasering i morgen og komme meg avgårde fra Drammen i 13-tida. Noen som har lyst å vise meg hvordan det gjøres? Vonheim? Fiskefjes? I grunn det samme for meg hvor det fiskes, så lenge det er noen som har trua på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen avspasering i dag, men det ble en tur likevel. Reiste fra Drammen ca kl. 16. Stoppa først og tok et par kast på en strand i Hyggen, noen hundre meter forbi landhandelen der.

Kjørte snart videre, med retning Hurum/Tofte. Ikke lokalkjent, så det ble ganske tilfeldig. Så et skilt ned mot parkeringsplass i Sandbukta (?) og tok ned dit. Parkerte ved fotballbanen og tok retning sjøen. Traff ei hyggelig dame på vei ned som jeg rådførte meg med. I følge hun var jeg på riktig plass.

Denne sesongen begynte som den forrige sluttet - null kontakt! Vurderer å forsøke å få til avspasering i morgen og komme meg avgårde fra Drammen i 13-tida. Noen som har lyst å vise meg hvordan det gjøres? Vonheim? Fiskefjes? I grunn det samme for meg hvor det fiskes, så lenge det er noen som har trua på det.

Det hoeres ut som du var paa Tyskerstranda. Ganske god plass det da det gaar ei renne langs odden (Oestnestangen) med fyr paa. Fisken kommer ofte inn der og jakter langs strandsonen.

Jeg dro foerst til Aarosstranda med tanke paa vanntemperatur og andel ferskvann. Der var det brunt vann fra elva langt ut langs oeyene. Da snudde jeg og kjoerte til Nesset (Slottet) paa Storsand. Det stod noen og dro torsk med sluk langs muren. Jeg gikk bort paa odden og proevde et par timer, men det var helt doedt.

Virker som iveren er stoerre enn baade talentet og forholdene for tiden!-)

Naa blir det mildt en periode, men veldig mye vind. Faar se hvorvidt det blir mulig med flua foer uti neste uke.

Vi kan jo snakkes igjen her for de som er interessert!

Mvh,

Vonheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg klar for SØ action! Noen av dere som har lyst å ta en tur tirsdag eller onsdag ettermiddag/kveld? regner med at etter 17 passer siden flere jobber i by`n. Selv jobber jeg til 15 disse to dagene . Resten av uka er jeg opptatt med jobb fra 15-2300 så da begrenser det mine muligheter.. Men som sagt klar tirsdag og onsdag. MVH. André :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto å kasta på en fin sjøørret ved Drøbak i helga. Den leika seg i ei lita vik. Prøvde mange fluer og inntrekk i forskjellinge hastigheter, men den var ikke interessert :lol: Prøvde også reke, som jeg ser mange anbefaler. Det jeg lurer på er hvordan disse bør fiskes? Prøvde rolige inntrekk og høyt i vannet og mot bunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.