Gå til innhold
Fiskersiden

Kvitebjørn leverer varene


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Du vet jo selv hvor det fiskes der inne Karl Inge, og det er nå ikke helt uvanlig å gå ganske nerme osen selv om det er snakk om Seifiske.

Klart at du kan bli sett på med store øyne når du står der med fluestanga i neven[:0]

Men hva han karen gjorde midt i osen, er vel heller ikke så vanskelig å tippe[ :) )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ca.12 år siden jeg fiska i den elva på høsten, men da var det slik at den noe griske grunneieren leigde ut den lille elve stubben til en gjeng fra karmøy.[ :) ]

Disse fiska o-laks i elva fra aug. til langt ut på høsten, så lenge de betalte kunne de fiske så lenge de ville. Hvis jeg ikke husker helt feil var elva kjent for ganske stor fisk.

Jeg snakka med en av dem som var med og leide elva dengangen, og han sa at han ikke var med lenger, da det var blitt for dyrt, men at andre hadde overtatt.

Så det var nok folk på jakt etter o-laks dere så.

Jeg husker at det var populært med flue i osen den gang, så det var sikkert det de fiska med.

At folk gidder å betale for å fiske brun o-laks er mer en jeg forstår, men dem om det, de får iallefall dritten opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettfinneklipping er en ganske vanlig måte å merke settefisk på.

Ved klekkeriet til Mandalselva blir all smolt fettfinneklippet, dette blir brukt til å beregne bestanden av oppvandrende fisk sesong for sesong.

Vi fikk 4-5 uten fettfinne i sommer og rundt 45 med fettfinne, (Dvs 10% av fisken er da fra klekkeriet sannsynligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.