Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i Nordåsen


Beastmaster
 Share

Recommended Posts

Jeg fisker i Nordåsvannet hele året gjennom, og vil hevde at vi nå er inne i den labreste årstiden hvis man er ute etter sjørreten. Får vi noen milde dager i desember blir nok fisket derimot ganske bra. I fjor tok jeg 12-15 ørret på tre turer i desember, og av disse var to stykker opp mot kiloet, mens de øvrige var rundt 5-7 hekto. Ikke særlig stort, men bedre enn vanlig. I tillegg håvet jeg en sjøørret på ca 2,5 kilo for en annen fisker - helt klart den største jeg har sett i vannet.

Det er imidlertid mulig å prøve seg etter andre fiskeslag i Nordåsen. Det er mye bra lyr, og makrellen bør være mulig å få i noen uker til. Tidligere i høst mistet jeg en pen havabbor, noe som indikerer at det også finnes enkelte slike i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Beastmaster

Noen som har vært i Skjoldabukta eller Kyrkjetangen i det siste?

Er det noe bitt der?

Hva fisket du med, flue eller annet?

Hvilken flue / sluk mm.?

Tenker på en liten avstikker til helgen.

Jeg fisker i hovedsak med flue. Regelen min er enkel: Black Nose Dase på dagtid, og Dynamitt på kveldstid. Jeg foretrekker krokstørrelse 6-8. I tillegg hender det at jeg supplerer med en gråhvit Zonker.

Av sluker er Jensen Pirken grå 7/10 gram favoritten, mens små kastewobblere også fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.