Gå til innhold
Fiskersiden

Dyptgående woblere..


Sean
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har noen bra tips til gode dyptgående woblere som kan kommer seg ned til "dypet" uten att jeg trenger å bruke dyprigger...?

Har solgt dypriggen til naboen... skal kjøpe ny og bedre til sommeren.... :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen bra tips til gode dyptgående woblere som kan kommer seg ned til "dypet" uten att jeg trenger å bruke dyprigger...?

Har solgt dypriggen til naboen... skal kjøpe ny og bedre til sommeren.... :lol::lol:

Min personlige erfaring, i allefall etter ørret er at disse IKKE finnes. Haer prøvd bomber B25, Rapala ShadRap, Yo-Zuri m.fl. Anbefaler blyparavaner ala kuusamo eller normark trophy litt under en stanglengde foran wobbleren i stedet for å dorge med slike deepdivers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte Rapala Deep Down Husky Jerk

http://www.rapala.com/products/luresdetail...eshorsalt=Fresh

Den går ikke like dypt som Taildancer. Taildancer går ned til 9 meter, mens Deep Down Husky Jerk går til 4-5 meter.

Blå Deep Down Husky Jerk var den wobbleren jeg fikk klart mest sjøørret på i 2006 under dorging i Drammensfjorden. Den utklasset alle andre wobblere jeg har. Taidancer fikk jeg bare torsk på.

Ulempen er at det er få butikker som har denne modellen i Norge. Jeg har handlet mange på Svinesund og Ebay.

jarl

Endret av Jarl Fr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve med en Bomber 24 A PTL. Har fisket med denne i årevis og den er en killer både på sjøørrett, torsk, sei og stort sett det som svømmer.

Fiskeskrinet er fylt til randen av diverse andre alternativ men det som fanger er den samme gamle Bomberen. På sjøørett er den garantert best på sommeren da den går på ca 4-5 meters dyp. Skift kroker til f.eks. owner st 41 nr. 4 og jeg garanterer fisk.

Har forsøkt med denne i forskjellige steder rundt i landet med samme positive resultat.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å blye ned sena en meter eller så forran wobbleren? Var på Istern i fjor sommer og da blyet jeg ned wobbleren med spiralbly ca en meter forran wobbleren og det funka kjempe bra. Kompisen min som valgte å ikke gjøre det fikk kun en abbor, mens jeg som hadde blyet ned fikk noen pene ørreter.

Rigg er oppskrytt :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å blye ned sena en meter eller så forran wobbleren? Var på Istern i fjor sommer og da blyet jeg ned wobbleren med spiralbly ca en meter forran wobbleren og det funka kjempe bra. Kompisen min som valgte å ikke gjøre det fikk kun en abbor, mens jeg som hadde blyet ned fikk noen pene ørreter.

Rigg er oppskrytt :)

I krøkleleiken på Mjøsa i midten av mai er og rigg oppskrytt, men jeg sku likt å sett deg sveivet inn wobbler med nok bly om fisken gikk på 15 meters dyp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt mine Bomber 24 A i Drammensområdet og fortrinnsvis hos Hauk sport. Selges på nettet hos sportsbutikken.no.

Ved sommertemp. i vannet er denne desidert bestfiskende og spesielt på sjøørett. Bruker rigg, pærebly, paravan mm. uten i nærheten av samme resultat.

Finnes i noen forskjellige farger som til tider fisker godt, men foretrekker PTL og XSIL.

Verdt et forsøk.

Endret av merryfisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen Ø

Kan være lurt å sette på et pæresøkke eller lignende 1-1,5 meter foran wobbleren i en treveis svirvel. Har gjort dette en del, og det funker bra. Må prøve deg litt frem med søkkevekter fo å nå rette dybder. Kommer lett ned til 14-15 meter med 70 g bly foran en super shadrap i rolig dorgetempo.

Endret av Jørgen Ø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å sette på et pæresøkke eller lignende 1-1,5 meter foran wobbleren i en treveis svirvel. Har gjort dette en del, og det funker bra. Må prøve deg litt frem med søkkevekter fo å nå rette dybder. Kommer lett ned til 14-15 meter med 70 g bly foran en super shadrap i rolig dorgetempo.

Så det du sier er at en super shadrap har superb gange i 1knops fart? Sorry mr men det der tror jeg gir NULL ørret, mulig en dorsk torsk kan ta det, men nei... Ligger du tilnærmet rolig kan du sikkert nå 50 meters dyp og, men tror en må ha i bakhode hvilken fisk en faktisk fisker etter. Men for all del, gjør hva dere vil, JEG sverger til riggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at en super shadrap har superb gange i 1knops fart? Sorry mr men det der tror jeg gir NULL ørret, mulig en dorsk torsk kan ta det, men nei... Ligger du tilnærmet rolig kan du sikkert nå 50 meters dyp og, men tror en må ha i bakhode hvilken fisk en faktisk fisker etter. Men for all del, gjør hva dere vil, JEG sverger til riggen

Prøvde med bly i ca 3 knopp på Istern i fjor sommer og jeg kom ned på de dypa jeg skulle og det funka veldig bra. Eneste man må huske på er å bruke en wobbel som graver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen Ø

Jeg målte ikke hastigheten på båten, er vel godt mulig den gikk noe raskere en 1 knop, hehe, men wobbleren hadde ihvertfall en veldig fin gange, og jeg har fått utallige gjedder og gjørs på nedblyet super shadrap og andre typer plastbaits. Sier ikke at det funker til ørret for det har jeg aldri dorget etter, ville bare gi et forslag til hvordan å få en wobbler ned til riktig dyp uten å ødelegge gangen på betet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.