Gå til innhold
Fiskersiden

Digitalkamera


Gjest Døsen
 Share

Recommended Posts

Gjest Lettaste Døsen

Eg syslar med tanken om å skaffe meg eit digitalkamera som mellom anna skal vere med på fisketur. Kunnskapen min om fotografering er nær frysepunktet, so det er ynskjeleg at flest mogeleg val vert tekne av apparatet...Pris mellom ein og to lappar.

Eg er litt lei av å leite i blinda; so er det nokon her på forumet som har nokre gode tips? Eller konkrete forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye det samme hvilket kamera du kjøper i denne prisklassen, men bruk så myepenger du kan og hold deg unna ukjente merker, dvs hold deg til de store som f.eks Canon, Nikon, Sony osv..

En kjapp tur på elkjop.no sier :

Nikon Coolpix L6 (1947)

Nikon Coolpix S9 (1795)

Pentax Optio W20 (2600) - dette er vanntett !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spore litt av her igjenn.

Lurer litt på et speilreflekskamera rundt 4000-6000.

Dette skal kunne ta GODE fiskebilder, vil ha en idiot innstilling og en der jeg kan trikse og leke meg litt.

Noen som vil hjelpe en stakkar

For 6495,- hos komplett.no får du Canon 400D, er super fornøyd jeg ihvertfall og klarer å ta bra bilder med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du virkelig speilrefleks ? Kommer du til kjøpe deg objektiver til mange 1000 hver ? Om ikke så kommer du til å klare deg uten, og det er jeg 100% sikker på ! Om du skal ha speilrefleks bare for å ha speilrefleks så er nok Nikon D40 valget for deg....

Men jeg er faktisk 100% sikker på at du klarer deg med ett såkalt superzoom-kamare, som f.eks Canon PowerShot S3 iS, Fuji s6500 osv..

Her er noen linker :

http://www.digit.no/wip4/fujifilm_finepix_s6500fd/tt102108/

http://www.digit.no/wip4/canon_powershot_s3_is/tt93606/

http://www.digit.no/wip4/sony_cyber-shot_dsc-r1/tt65951/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon 350D og 400D er bra kameraer. Men man må huske på at de gjerne leveres

med et 18 -55 objektiv. Greit på nært hold, men ikke på litt avstand. Skal man da ha

en 18 -200 eller 28 -300 standardzoom koster det 2500-3000.- Et kompaktkamera med

10 -12x zoom vil tilsvare ca 300 -360 på full zoom, det er lettere/hendigere, billigere og tar helt

sikkert like bra bilder. Dessuten får du de som vanntette og med nightshot- funksjon.

Men selv bruker jeg 350D, forgjengeren til Remy's 400D, og er fornøyd med det. Hvis du ikke er

redd for å kjøpe brukt, sjekk foto.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Er nok mye det samme hvilket kamera du kjøper i denne prisklassen, men bruk så myepenger du kan og hold deg unna ukjente merker, dvs hold deg til de store som f.eks Canon, Nikon, Sony osv..

En kjapp tur på elkjop.no sier :

Nikon Coolpix L6 (1947)

Nikon Coolpix S9 (1795)

Pentax Optio W20 (2600) - dette er vanntett !!

Pentaxen kan sjå ut som eit kamera eg kan leve med; kan få denne for 1600 frå Tyskland.

Men igjen, minimal erfaring med fotografering. Nokon som veit noko om dette apparatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pentaxen kan sjå ut som eit kamera eg kan leve med; kan få denne for 1600 frå Tyskland.

Men igjen, minimal erfaring med fotografering. Nokon som veit noko om dette apparatet?

Eg trur Trollet også har et slikt. Iallefall et vanntett lite Pentax kamera og dei bildene hu tok under Mandalstreffet blei veldig bra. Hu tok også flotte undervannsbilder med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Sony Cybershot DSC-S600 i høst, men etter ei stund ble jeg lei av uskarpe bilder, da spesielt bilder tatt i litt dårlig belysning. Ellers er kameraet ett av de beste i sin klasse og du får mye for pengene.

Jeg solgte dette videre og la litt mer penger i det, kjøpte et canon ixus 800 is + ekstra kort. da kommer du opp i ca 3 lapper, men dette er noe jeg anbefaler på det sterkeste!!!!

Har ca like lite peil som deg når det gjelder fotografering, men etter at jeg fikk dette kameraet er det ingen problem og få skarpe bilder hvor som helst når som helst.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Men dere som har peil, vil dere anbefale et Canon Ixus 800is?

Hva er bildestabilisatoren god for? Vil den hjelpe meg ved bruk av makrofunksjonen? (den vil bli mye brukt!)

Eller bør jeg bruke et stativ for å få tatt klare bilder?

Tenker på en minnebrikke på 2Gb, vil dette på noen måte gjøre kameraet tregere enn ved bruk av en brikke på 1Gb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.