Gå til innhold
Fiskersiden

Tanangerbrua


Eivind T
 Share

Recommended Posts

I gamle dager, altså på 80 tallet, fisket jeg svært mye under Tanangerbrua. Av og til fra selve brua (selv om det var galskap). Fikk mye fisk, mange fine torsker - flere over fem kilo. Av og til slang det også med en sjøørret og to.

Etter at jeg flytta fra Sunde, har jeg ikke fisket her - og har heller ikke sett mange fiskere der. Før var det nesten alltid flere som stod og dengte slukene utover. Spørsmålet er altså om det fremdeles fiskes der - og om det fremdeles er fisk og få?

Jada, jeg burde selvfølgelig sjekket plassen selv, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der ute i går faktisk, fisket på tananger, men på vei tilbake la vi merke til noen kaiommråder litt utenfor brua. Tengte å prøve disse, siden vi hadde små barn me oss og ikke ville gå ned under brua. Kaianleggene var selvfølelig sperret. Så vi reiste videre. Har hørt det er en grei sjøørretplass det der, men kan ikke uttale meg om det pleier å være folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenge siden jeg har fiska der nå, vi gadd ikke lenger etter at de sperra muligheten til å kjøre ned under brua.

fin plass, masse lyr og til tider pen sei også. meite har jeg ikke prøvd, tror det kan være meget spennede i perioder.

er vel og tia for torsk nå, så kom gjerne med rapporter hvis du tar turen

:P;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal være mulig å få litt større enn snittet langs jærkysten, har fått et par stykker på 3-4kg selv.

sjøørreten var det endel av tidligere, da spesielt på utsiden og sør for brua....ser jo greit ut innover og da.....

bunnen er ræva, så duppfiske, evnt. ørretbombe med sildestrimmel eller jig/gulp vil jo fungere bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.