Gå til innhold
Fiskersiden

Størrelse på vadebukser


Blåknuten
 Share

Recommended Posts

Jeg har ei vadebukse (loop Adventure) som er 4 år gammel og som egentlig altid har vært litt kort. Jeg har hatt problemer med å sette meg på huk.

Nå skal jeg kjøpe meg ei ny vadepakke da skoene ikke var de beste i verden heller.

Har kikket på og prøvd Vision Extreme buksa størrelse ML og Vision Flywater sko str 45. Alt virket perfekt.

Buksa føltes som den var formet etter kroppen min. Noe helt annet enn den "sekken" jeg hadde før.

Spørsmålet mitt er hvordan det skal være. Skal man kunne bøye seg helt ned på huk uten at det spenner noen ting i knærne, eller kan det være litt spenn?

Hvis jeg hadde valgt str L hadde den blitt for vid nemlig.

Prisen på pakka synes jeg heller ikke er verst. 2500,- på sportshuset.

Har sett den i danmark på shop.leisuretime.dk til DKR 1595,- (1780,- NOK) , men til postkassa mi med tollgebyr, frakt osv, kommer det på 2100 NOK ca. Ettersom jeg ikke kjenner til nettbutikken + ulemper med netthandel så vet jeg ikke...

Noen som vet prisen på pakka andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei vadebukse (loop Adventure) som er 4 år gammel og som egentlig altid har vært litt kort. Jeg har hatt problemer med å sette meg på huk.

Nå skal jeg kjøpe meg ei ny vadepakke da skoene ikke var de beste i verden heller.

Har kikket på og prøvd Vision Extreme buksa størrelse ML og Vision Flywater sko str 45. Alt virket perfekt.

Buksa føltes som den var formet etter kroppen min. Noe helt annet enn den "sekken" jeg hadde før.

:) Vision sine vadebukser kjem i str. s-xxl, men med forskjellig kroppsutførsel dvs at dersom ein er lang og mager eller kort og bred skal ein kunne finna ei bukse som er tilpassa din kroppsform. KL er feks kongelang (noko selgeren seier til kjøper, men som betyr korpelent med lang benlegde :) )Visionvaderene er ekstremt behagelige i alle temp.

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.baardsen.no har både

Extrem pakke http://baardsen.no/catalog/product_info.ph...67aaa93e900be84

og Endurance http://baardsen.no/catalog/product_info.ph...67aaa93e900be84

på tilbud for øyeblikket, har selv vision extreme både bukse og sko http://baardsen.no/catalog/product_info.ph...67aaa93e900be84 fungerer bra de, er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) fikk meg nytt sett i 2005 det var" bare og chota sko "det er det beste jeg har brukt :)

Jeg har BARE neoprenvadere og de er jeg kjempefornøyd med.

Jeg bestemte meg i går. Det ble Simms Freestone pakke m/sko.

Bra passform (Ja komfortabel, ikke jåleri ;-) )

Var vanskelig å velge mellom Vision og Simms da begge buksene var utrolig komfortable. Endte på Simms tilslutt altså. Håper jeg blir fornøyd.

Tenkte på Simms Lightweight en stund, men de har sluttet å lage den. Den var visst "for god" og nærmest uslitelig i forhold til prisen så det var vist derfor de sluttet å selge den. Forstå det den som kan??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.