Gå til innhold
Fiskersiden

Tok Kjempegjedda


 Share

Recommended Posts

Fisken er fin den men den men personelig syntes jeg ikke det ser bra ut og bruke grep som involverer gjellene. Fisken lever sikkert i beste velgående og, gjedda er jo noe mere hardfør en laks og ørret.

Et grepa tak over nakken og dertilegnet redskap for avkroking er mer hva jeg bruker så får andere bruke hva de vill åssen de vill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et grepa tak over nakken og dertilegnet redskap for avkroking er mer hva jeg bruker så får andere bruke hva de vill åssen de vill.

Grep over nakken på 10kg+ fisk, prøv det du ?? Det du oppnår med det grepet på mindre fisk, der det er fysisk mulig er at du kan klemme inn gjellelokket, noe som er mye verre...

innse det bare, du tok feil. Veldig feil i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grep over nakken på 10kg+ fisk, prøv det du ?? Det du oppnår med det grepet på mindre fisk, der det er fysisk mulig er at du kan klemme inn gjellelokket, noe som er mye verre...

innse det bare, du tok feil. Veldig feil i denne saken.

Gleder meg til du kommer ned her....jeg MÅ bare se deg ta i en gjedde. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grep over nakken på 10kg+ fisk, prøv det du ?? Det du oppnår med det grepet på mindre fisk, der det er fysisk mulig er at du kan klemme inn gjellelokket, noe som er mye verre...

innse det bare, du tok feil. Veldig feil i denne saken.

Sa ikke at du skal løften med grepet over nakken det gjør jeg ved og holde under buken og i spolen, grepet over nakken er tenkt når fisken ligger på et fast underlag og ja vis du vil klemme inn gjellelokkene så kan du og gjøre det på den måten men hitentil med de fiskene jeg slipper kjarer jeg utmerket godt og ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi ikke miste fokus i det som er kanskje det viktigste i akkurat DENNE saken...

Nemmelig presse dekning av C&R langs den elven der det OFTE ligger gjedde-lik slengt langs land. Mulighetene for at noen bygdetullinger (som jeg var en del av i min mørke fortid) får en holdningsendring.

Og det er utelukkende positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flott og trinn gjedde. Dette må vel være den første skikkelig store fra det området som har fått leve videre. Mange gratulasjoner til fiskeren for flott fangst. Vil bare støtte meg til Ray som faktisk har fått megastore gjedder og vet hvordan de skal håndteres når det gjelder gjellegrepet. Det er godt som gull bare man vet hvordan det gjøres riktig. De ikke riktig så erfarne roter fingerne inn mellom gjellebuene, og det gjør man selvsagt bare en gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke at du skal løften med grepet over nakken det gjør jeg ved og holde under buken og i spolen, grepet over nakken er tenkt når fisken ligger på et fast underlag og ja vis du vil klemme inn gjellelokkene så kan du og gjøre det på den måten men hitentil med de fiskene jeg slipper kjarer jeg utmerket godt og ikke gjøre det.

Kan fort bli vanskelig å holde en diger gjedde på den måten. Spolen til gjedda er ikke den samme som på ørret og laks!

Og når gjedda ligger på et fast underlag er gjellegrepet opptimalt i.o.m. at den har kjeften åpen, noe som gjør avkrokingen veldig mye enklere! Deretter kan mann danse seg avgårde til vannkanten mens man fortsatt holder gjellegrepet og støtter den under buken for så å sette den fri igjen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ofte vi ser slike reportasjer i den avisa. Som regel er fiskebildene tatt milevis ifra Nitelva. :D

En megagrattis til fiskeren som har skjønt poenget, nemlig at de fleste gjeddene i Nitelva ikke er så veldig attraktive på matfatet.

:D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.