Gå til innhold
Fiskersiden

abbor med rogn?


Recommended Posts

fikk noen fine abborer i dag, og desverre så måtte den ene(1030g) bøte med livet pga dyp kroking. Når fisken først var død er det jo like greit og spise den, og abbor er jo snacks det!

når jeg spratt opp fisken lå det noe som så ut som store melke-poser inni buken, og når jeg stakk høl rant det noe væske som lignet på melke... derfor lurer jeg på om det faktisk var melke, eller bare uferdig rognposer?

heller mot uferdig rogn, pga str på fisken, men er ikke sikker.

noen som veit?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være melke. Rogn nå er det vel umulig å ikke kjenne igjen, eller? Mutter'n har flere ganger fått abbor tatt under Isesjøkongen til mat, og der har det vært store, fine rognposer. Jeg mener også at jeg fikk abbor litt før jul med tildels stor rogn.

takker for svar!

jeg har også fått abbor på denne tiden, og mye "tidligere"(høsten) men rogn i seg.

er det uvanlig meg hannfisk på kiloen? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hann abbor på 1030g er nok litt av en kar ja. Vannet tatt i betrakning så....!? Aldrig opplevd å få abbor på over kilo'n med melke, kun rogn! Knerter også skjelden abbor over kilo'n, så refferansen blir heller vag :) Synes det høres sprøtt ut!

syntes det høres litt rart ut med så stor hann fisk ja... ikke veit jeg. første abboren over kiloen jeg har tatt livet av og så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen Ø

Har fått en hann på ca 800 g i Vister. Er sikkert ikke så mange hannfisker over kiloen, men på denne tiden av året er de litt større/tyngre pga melken som også gir litt mer tyngde.

Uansett så var det en flott hannabbor du fikk!

Grattis med ny pers og din første godborre over 1500 g! Tipper det ikke går så veldig lang tid før du perser igjen.

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.