Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor er kutlingene om dagen?


Gjest Hugo
 Share

Recommended Posts

Gjest gjørs

Jeg tok med datteren min på fire år i dag og lovet henne fisk på stangen. Etter å ha sett at mange har levert tøffe og svære kutlinger i det siste, så dro vi til en plass som er et eldorado for mikrofisker på sommerstid, en grunn båthavn. En time senere hadde vi sett to sjøstjerner, en fisk som kan ha vært en mini-tangstikling eller trepigga stingsild, samt at jeg var bombesikker på bomhugg av tangkvabbe. Etter fire nye bomhugg på 1 meters dyp, så klarte jeg å dra krabaten opp av vannet, og det viste seg å være en helt ordinær 40grams svartkutling.

Vi så ingen andre kutlinger, og siden jeg mangler mange av de ennå, så var både jeg og datteren litt skuffet på vei hjem. Jeg prøvde meg også på 2.5 meters dyp, men det er da vanskelig å se både kutlinger og min strl. 30 krok på det dypet.

Hvor dypt fisker dere sandkutlinger, mudderkutlinger og leirkutlinger om dagen? Sist Audun var på besøk på disse trakter fikk han jo en svær svartkutling på nesten 20 meters dyp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I båthavna hvor jeg har fiska mye i det siste varierer dybden etter flo og fjære i grunn. På full flo er det vel ca 2-3 m dypt hvor jeg har tatt flest sandkutlinger og mudderkutlinger. Er flott sand/mudderbunn der og forholdsvis klart i vannet. Er det vinden rolig kan en se kutlingene fyke gjennom sanden mot agnet :)

Det renner en bekk ut innerst i denne vika. Kanskje det har noe å si for aktiviteten?

På andre siden har vi tatt leirkutling når det bare har vært 1 meter og kanskje mindre enn det også. Der er det også mye 3.pigga stingsild.

Jeg er jo ingen ekspert på dette, så vet egentlig ikke hvorfor det er sånn :) Har nok bare funnet meg noen godplasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.