Gå til innhold
Fiskersiden

Utenlandstur


Hunter
 Share

Recommended Posts

Personlig vil jeg anbefale Alaska. Var der selv en tur i 2000. Fløy inn til en innsjø og padlet nedstrøms i ca 14 dager. Vi gjorde dette uten guide, og for en nordmann som er vant til å ferdes ute og ta vare på seg selv er det ikke noe problem. Kjempe tur gjennom et fantastisk terreng med mye dyreliv og med et fantastisk fiske!! Traff både bjørn, moose, caribu, etc. Fisket mye laks - silver, pink, red og en del rainbow. Vi var der i begynnelsen av august som er en fin tid mtp lakse fiske. I tillegg så jaktet vi litt småvilt for å få litt variasjon i kosten. Her ser du noen stemningsbilder fra turen.

20842_s.jpg

På dette stedet i elven var det stint av silver. Ble mye C&R no jeg vanelig vis ikke praktiserer mm fisken er under minstemål eller gyteferdig.

20843_s.jpg

Vi jaktet litt for å få litt variasjon i kosten. Skjøt litt rype, ender og gås. Småvilt jakt er tillat hele året.

20844_s.jpg

Vi brakte med oss Ally kanoer fra Norge. Disse fungere suverent.

20845_s.jpg

Enkelte steder i elven var det mye rainbow som beitet på lakse rogn. Denne var vel ca 3 kg og endte sine dager som mat for sultne nordmenn.

20846_s.jpg

Dagens meny: Rainbow og tarmigan (rype)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessmo:

Takk for mange fristende og flotte bilder. Dette så rått ut.

Så langt er ønskelisten

1. Ebro

2. Alaska

3. Canada

Jeg får prøve å friste deg med noen flere bilder da for å få deg på "rett kurs" :lol:

20849_s.jpg

Vi startet på høyfjellet i en relativt liten elv som var ca 10-15 m bred. Elven vokste gradvis og endte opp som en flod

20850_s.jpg

20851_s.jpg

Fisk fikk vi over alt. Vi hadde bare med oss litt havregryn og basert oss på å leve av hva vi fanget. Hadde med noe pils og cognac - da det ikke er så lett å få tak i der.

20852_s.jpg

20853_s.jpg

Silver og pink. Silver var vel den peneste laksen som linger mest på vår atlanterhavs laks. De største vi fikk var vel en 7-8 kg.

20854_s.jpg

20855_s.jpg

20856_s.jpg

20857_s.jpg

Red - lett å se i elven, men løs i kjøttet når de er blitt rød. I følge en lokal inuit vi møtte var dette fin mat for gamle kjerringer uten tenner :blink:

20858_s.jpg

All laksen fra stillehavet dør etter den har gytt. Til tross for dette var det utrolige mengder med fisk.

Jeg lovet vel fruen at dette var en tur av typen "once in a life time", men jeg skal tilbake!

God tur

:lol:

Endret av dessmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

fiske etter regnbueørret og andre ørret i missouri elva eller lake fork er en opplevelse for livet man aldri glemmer. montana har fantastiske landskaper og natur-har vært i billings(en av de sørste byene i montana) og det er fint. koster nok penger-men det er et sted jeg kunne tenke meg å undersøke nærmere. penger er aberet med turer over dammen og fiske-de er dyre. russland har også mega fiske etter öring og de er vel litt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.