Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i Tyskland


alexander perte
 Share

Recommended Posts

jeg tror også at det er litt for tidlig. jeg har fisket mye horngjel i tyskland på østersjøen. da er det litt varmere og horngjelen kommer ikke før mitte april.

men der er skikkelig moro. jeg bruker en 4m match-stang og 0,15 snøre med dupp. men som sagt, det er for tidlig, nå er det sjøørretfiske, ogsa i tyskland, se her:

heiko.jpg

Endret av alexander perte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den ble tatt 1. mars i år i tyskland, 98cm og 10,2 kilo, tre dager senere ble det tatt en fisk met 1,14m og 14,7kg, men da var man ikke sikkert hvis det var SØ eller lakshybrid

angående fisken på 14,7 kg. har jeg fået medling fra min tyske fiskeven. han kunne fortælle at sagen var blevet undersøgt og at der var tale om en laks.

skal selv til Fehmarn og fiske i uke 16. blir gøy og se hvordan tysk kystfiske er.

Endret av Lars Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk karl inge!

først litt om meg, for jeg begynte å skrive her akkurat i går kveld :rolleyes: :

jeg er tysker og bor i norge i 6 år nå. jeg er ikke spesialisert på noen fisketeknikk, jeg fisker på alt som finns.

kanskje der er ikke kjent i norge, men østersjøen er verdens beste sjøørretvann. fisken blir her gjennomsnittlig størrer enn noen annen annen plass i hele verden. fisk med 80cm+ blir tatt hver eneste uke på tyske kysten mens sesongen foregår.

det finns en spesielt type av sjøørreter som spiser kun sild, og den blir enorm stor. disse fisker følger silden hele tid, med unntak av gytetiden. de fleste store ørreter blir tatt under trolling med båt, men om våren får man sånne fisker også fra land.

her viser jeg noen bilder:

kai2_72cm.jpg

konstantin.jpg

struppi_75cm.jpg

meyer75.jpg

harald_maerz06c.jpg

mferic03031.jpg

mf86_5_edited.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud Hein!

Du flytter vel fra Naffen til Fiskersiden.no.... :lol: Fint å ha deg her! :D

Men fin fisk! Utrolig flott!

...og lykke til i kveld!

Endret av Froeya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.