Gå til innhold
Fiskersiden

Møkkamann..!


Perca
 Share

Recommended Posts

I går var Motor`n direkte ufin!

Mens jeg satt i kø på Ringveien i Oslo så peip mobilen min, det var en multimediemelding fra Motor`n med et bilde av en fin feit Oslofjordtorsk på 3 kg+, solskinn og blikkstille sjø! Og like etter så ringer fyr`n med dårlig skjult skadefryd og forteller at han har tatt en torsk til som var litt mindre og at begge hadde spydd ut børstemark. Gjett om jeg ønsket meg andre steder en i kø på ringveien?

Jeg spurte om ikke han hadde vært borti noe sjøørret, men han fortalte at han brukte den gode gamle slukhals-sluken og det er vel ikke akkurat favoritten til sjøørretten. Jeg sa at det nok var en del sjøørret som gikk og slafsa i seg børstemark også. Ja, da skal jeg bytte til en vobler sa`n og la på.

10 minutter senere så ringer Motor`n på nytt og sier at han akkurat har dratt opp en sjørret på mellom 3 og 4 kg! :blink: Jeg ble nesten sjokkskadet der jeg satt, og ba han sende et bilde av fisken. Jeg hørte samboer`n hans glise i bakgrunnen og fattet mistanke om at han ville kødde med meg! Sannheten var at Motor`n hadde fått en sjøørret, men det manglet nok 2,5 kg på å nå den vekta han først fortalte meg... Og ikke nok med det, han hadde hatt 2 sjøørreter etter vobleren samtidig flere ganger! Jeg fortalte han i ganske klare ordelag at han var en gedigen møkkamann som fristet meg sånn med en fisketur når han visste at jeg ikke hadde sjangs til å komme meg avgårde! Han gliste rått i andre enden av telefonen... :lol:

Men hevnen er søt... ;) I morgen skal jeg på sjøen og da må Motor`n rydde tomta som han har kjøpt for å sette opp et hus på og gjett hvem som da skal sende ekle bilder av torsk og sjøørret..? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.