Gå til innhold
Fiskersiden

3 kvelder på jakt etter sø!


troll12
 Share

Recommended Posts

Etter en heller laber periode med fisking, var det nå på tide å satse litt på sø. Hadde hørt mange gode fangstrapporter fra kilen, så optimismen var på topp da jeg dro ut på torsdag forrige uke!

Torsdag 22-03.07

Dro ut rett etter jobb, og det var helt nydelige forhold som ventet ved sjøen....

2803200718481i2kqkE8fYK9Zw129U.JPG?65

Men tross det fine været så var det ikke mye liv i fisken! Ekstremt lavt og klart vann gjorde vel sitt til at sø ikke var på hugget denne dagen!

Aldri sett så klart vann i skjebergkilen før....

280320071818OFx2yVRTl3IbB4maqA.JPG?68

Når fisken uteblir, må vi trøstespise.... Kylligfilet med tomat, ost og vårløk på brød! Mmm...

280320071842LJ2M3UV8hITNUAVUAv.JPG?85

Mandag 26.03.07

På Mandag tok jeg turen tilbake til Feriehjemmet i håp om at bettet var bedre denne gangen! Fortsatt like klart og lavt vann denne gangen! Hadde også med sild og dupp idag, men det skulle vise seg å være like nytteløst....

Kun en flyndre på flua denne dagen....

2803200718172Ut6NAGNaWfWRZbZtj.JPG?37

Været var ihvertfall på topp! :lol:

280320071832L5VNBCu2XGxEMUvd8N.JPG?83

Tirsdag 27.03.07

Nå hadde jeg mistet trua på feriehjemmet, så idag dro jeg til Øketangen/Kålvika.

Veldig lavt vann ventet meg også her....

280320071800yVwbgOk1e3fYetNfVE.JPG?26

Men tross det lave vannet så så jeg flere vak idet jeg begynte å kaste, så nå fikk jeg virkelig trua!

Og etter en halvtime skulle jeg endelig få lønn for strevet! Dro sakte inn helt inne ved land da det smalt til! En liten og veldig etterlenget fight senere kunne jeg juble for min første sø i år! :D

Endelig.... Like under kiloen!

2803200718538TnK9oWvxbB4QDncmQ.JPG?18

Etter dette ble det en rolig periode, før det begynte å vake igjen. Hadde et par hogg og en liten sø som fulgte etter! Så idet jeg skulle til å kaste ut etter en liten kaffepause, så jeg et lite vak i øyekroken! Fikk vridd kastet og flua landet perfekt en halvmeter foran vaket, så tok jeg to trekk og der satt den!! Litt mere fart i denne, men ikke samme størrelse!

En liten og morsom sø som fikk friheten tilbake....

280320071838vVTn2yZHqKU5o9lvZB.JPG?29

Så ikke mange kastene etterpå kjente jeg et par små hogg i flua... stoppet opp og tok et par kjappe trekk så smalt det til igjen! Og denne var større!! Dro kjapt ut et par meter med snøre, før den spratt opp og danset bortover vannflata! Får jeg opp denne vil det garantert være ny pers tenker jeg....

Men ikke før jeg hadde tenkt ferdig tanken, gjorde den et par skikkelige rykk og så forsvant den!! ;):) Jeg skrek ut noen gloser som ikke gjør seg på trykk og lot frustrasjonen gå utover ryggsekken som fikk seg en liten luftetur..... Bra det ikke var noen med kamera i nærheten da! :)

Denne sø tror jeg kan ha bikket den magiske 2kg grensa....

Etter dette ble det stilt igjen og når det mørknet pakket jeg sakene og gikk hjemover, skulle prøve et par kast til på en godplass litt lenger borte! Og her smalt det på en til, men desverre så var den ikke i nærheten av den jeg mistet, så også denne fikk friheten tilbake!

Alle ørretene tok på denne flua....

280320071810AHvXfJdqpiF7j5JKfT.JPG?36

Men tross av å ha mistet en mulig ny pers, så var dette en vellykket tur! :D Så nå er sesongen igang på ordentlig og det blir mange flere turer fremover!

Og sø jeg tok med igår ble til middag idag....

280320071825xQE36k8usJKvnn76dn.JPG?30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan kose seg på tur ja, både under turen og etter. Fine bilder og flott rapport, Kristian.

Var på handletur hos "søta" i dag, da ble det pit stopp(på norske sia), det ble to på land og eller kontakt med flere, og flere ca 10 stk. Fortsatt sykt lavt og klart vann, hvordan skal dette gå? Snart åpning hos "søta" og greier... :)

Endret av Flemms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.