Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første jerk-tur.........


Svein-André
 Share

Recommended Posts

Igår var jeg en tur i "den trofaste vika" i en sjø utenfor Kongsvinger.. Der var det ikke et napp og få.. Men fikk endel salat fra bunnen..

Var altfor grunt der nå.. Men noen bilder ble det da.. :D

IMG_0283.jpg

IMG_0285.jpg

IMG_0284.jpg

IMG_0286.jpg

Så idag reiste jeg ut en liten tur til Glomma for å titte litt rundt ved det lokale kraftverket, tok endel gjedder der ifjor.. Både alene og sammen med sjefsfiskern! Der var det ikke noe annet å få enn gress... Isen hadde ikke forsvunnet helt der heller..

Så reiser jeg nærmere Brandval.. Fortsatt i Glomma.. Her har jeg aldri vært uten å få en fisk! Plassen er helt gull, for det er aldri noen som fisker der... Av en eller annen merkelig grunn.. Er ca 5 meter fra veien og.. :D

Ett kast... Ikke noe... 2 kast... Ikke noe... 3 kast... BANG! 1 skikkelig mothugg så sveiver jeg innover..Også så hissig da gitt... :D En ting er helt sikkert.. Gjedda i Glomma i forhold til en vanlig sjø her omkring er helt rå! Denne gjedda veide rett under 4 kg men dro verre enn en 6-7 kilos tatt i sjø.

Fikk ikke tatt noe bilde av den første, men 3 kast etterpå fikk jeg på enda en liten frøken på 4 kg... Og det var ikke den samme... Den andre hadde noen merker etter litt gjeddekamp på ryggen.. :D

IMG_0289.jpg

Noe så herlig som å kjenne at det hogger til i stanga på jerk... Ubeskrivelig!!

Og som noen kanskje la merke til, så er og denne tatt på Pig Jr. :D Firetiger..... Begge ble tatt på samme... Vannet der rimelig klart der de ble tatt.....

-Svein-André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice gear... what reel is that?

The reel is Ambassadeur Record 2006 Model 51 :angry: Very good reel! :P

Gratulerer med årets første jerk gjedde!

Var selv på årets første jerk tur på manda`n. Fikk ei lita gjedde.

Ble helt i hundre når jeg fikk første gjedda idag.. Ringte sjefsfiskern med en gang.. Han trodde sikkert jeg hadde fått en på 17, så fornøyd som jeg var.. :D

Skal forresten hilse fra ham til alle folka her!

Her er SMS'en fra ham:

Føler jeg får fnatt og ikke få vært på sia. Du får hilse folket.. Begynner jaggu å bli drita gitt.. Sitter her med øl, jäger, konjakk og kaffe. SKÅÅL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It looks pretty awesome. Do You know any Norwegian websites selling this reel? I can't seem to find any.

I bought it from a swedish webshop.... :) I haven't seen it in any norwegian shops at all...

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maybe Baardsen can help you, atomichaggis :)

I never noticed any baitcaster style reels in there, mostly deep sea gear... gotta be careful I don't end up with a dendou maru :D

I bought it from a swedish webshop.... :) I haven't seen it in any norwegian shops at all...

Must be some kind of well guarded Swedish secret reel :D

www.nfisk.no (Nordisk Fiskeutstyr) has them, dont know if they have them in the webshop, but they do have them in store.

Michael

cheers! good tip, they got 3 models... I just gotta find out what the difference is between them and then I may have found My birthday present :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HC=High capacity, it has a deeper spool, whilst the other ones have a shallow wiffle spool. 4, 5 and 61 reffers to the "old" 4500, 5500 6500. They all come with thumbar instead of pushbutton (i think) so in old terms they should be 4600, 5600, 6600.

Michael

super... I shall look up the capacities and all the other spec on the abu site. thanks again.

davie

Aw hell... looks like ABU don't recommend it for saltwater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

super... I shall look up the capacities and all the other spec on the abu site. thanks again.

davie

Aw hell... looks like ABU don't recommend it for saltwater :)

On their site the only SW reels are the big game reels...Tho 95% of their reels are designed for frewhwater 99% of the anglers use them in SW. Unless the carbon discs are the weak part, I remember some old reels with some carbon sideplates that you couldnt use in SW... hmm

I know that tackletour tested them in saltwater. Email Abu in Sweden and ask, they are for sure som nice reels.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On their site the only SW reels are the big game reels...Tho 95% of their reels are designed for frewhwater 99% of the anglers use them in SW. Unless the carbon discs are the weak part, I remember some old reels with some carbon sideplates that you couldnt use in SW... hmm

I know that tackletour tested them in saltwater. Email Abu in Sweden and ask, they are for sure som nice reels.

Michael

the old models are certainly popular with UK beachcasters. I'm guessing any guarantee would be void if you used them in saltwater tho.

it's a bit of a risk, I've broken both My multipliers (not good quality ones) and only have My low profile baitcaster left.

I planned to get a quality reel for casting stickbaits and light boat work and the Abu's look ideal but I'm not sure I wanna take any chances.

I could get a straight up and down boat reel but it would limit My fishing a bit... sigh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.