Gå til innhold
Fiskersiden

Årets andre jerktur..


Svein-André
 Share

Recommended Posts

Ble en kjapp tur i en ny sjø for min del... Vet ikke navnet på den engang..

Var 3 unggutter som kom innom butikken og fortalte at de hadde fått noen fine gjedder der igår..

De visste visst hvem jeg var fra FS.. :D

Moro når FS skaffer meg nye fiskesteder i nærområdet!

Fikk en 2-kilos og mistet en som mest sannsynlig hadde blitt ny PB.. Holdt på å klikke for meg når den slapp... Uff!

Gjorde 2 harde mothugg fordi den kjentes stor ut, men likevel dro den bare ut sene og glapp...

Finnes det noe verre? Måtte være at noe skjedde med datteren min... :D (Får håpe det aldri skjer....)

Her er noen bilder fra turen ihvertfall:

IMG_0291.jpg

Så nusselig så....

Fin plass..

:)

IMG_0292.jpg

Hva er det mitt øye skuer??

IMG_0293.jpg

En nysgjerrig liten Pig.....

Se hva denna tullingen har med seg.. KLEPP!!!

IMG_0294.jpg

Fikk forbud mot å bruke den til noe annet enn å klø seg på ryggen med....

Her mistet jeg den STOOOOORE...................

:)

IMG_0295.jpg

Slik ser det ut i en ivrig jerker's bagasje

:)

IMG_0297.jpg

Tomflaskene er noe jeg fant bak setene etter vinteren.... HAHAHA!

Motto for dagen: Pig

-Svein-André (3 gjedder hittil i år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm så fin ut der da :D

Synd med den store da :) Du får trøste deg med at det kanskje kunne vært en beveglig søkkstokk :P

Med den satsinga di nå så kommer du nok til å få endel pen fisk tipper jeg :)

Klepp fy fy.Kan klø seg andre steder også :)

Får håpe det var en søkkstokk ja!! :D Ja, han kunne klødd seg i RÆ** med den f.eks... Eller jeg kunne bare kasta den på sjøen.... :)

Slår jeg ikke min PB i år, så blir jeg SUR! :)

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd den store slapp, men da veit du hvor den står :)

Kom på at det er et par vann rundt her jeg kan prøve imorra :)

Ja, helt klart!! Skal dit imorgen og... hehe! Den hogg på 2 ganger... På 5-6 forskjellige kast... Bytter til Owner-kroker på Pig'en nå.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart!! Skal dit imorgen og... hehe! Den hogg på 2 ganger... På 5-6 forskjellige kast... Bytter til Owner-kroker på Pig'en nå.. :D

Hadde vært gøy om du fikk den opp :) Var det firetigeren den tok på?

Skal vel en tur ut imorra jeg oxo, når jeg så bildene kom jeg på et vann rett oppi bakken her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy om du fikk den opp :) Var det firetigeren den tok på?

Skal vel en tur ut imorra jeg oxo, når jeg så bildene kom jeg på et vann rett oppi bakken her :D

Ja, eller " The Almighty Tiger" som den heter nå.. :)

Åh, jeg så flere fine steder idag.. Vi må ta en treff snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese jerk-rapportene dine, Svein-Andre.

Keep'em comin'. :D:lol:

Synd med den store, men den sitter neste gang. :(:o

Takk for det!! :P Ja, nå er Pig'en equipped med Owner Hooks... Hehe! Kan prøve seg en gang til den gjedda så henter jeg dykker-utstyret.. HAHA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!! :) Ja, nå er Pig'en equipped med Owner Hooks... Hehe! Kan prøve seg en gang til den gjedda så henter jeg dykker-utstyret.. HAHA!

Synd med den store. Mistet selv en grei en på lørdag. Kjedelig altså.

Off topic:

Hvilken Pig bruker du? Kjøpte en Pig i vinter men er ikke helt fornøyd med gangen på den. Den jeg kjøpte ligger og flyter med ræva over vannet.

(Jeg som var mpower tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med den store. Mistet selv en grei en på lørdag. Kjedelig altså.

Off topic:

Hvilken Pig bruker du? Kjøpte en Pig i vinter men er ikke helt fornøyd med gangen på den. Den jeg kjøpte ligger og flyter med ræva over vannet.

(Jeg som var mpower tidligere)

2 kjappe sveiv på snella, mens du drar stanga nedover, så får du den under ytan. så er det bare å tokjerka den hjem. Eller du kan fiske den på overflaten, floating pig er grym.

Om du vil ha en suspending kan jeg forklare deg hvor du skal borre og fylle i bly. Du kan evt prøve å blye ned krokene med blytråd.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som gjedda er helt i hugget, selv om den iverrig følger med baitsa. På søndag hadde vi masse (masse er mer en 1) følgefisk (8-10). De vi fikk, uten om en tok nesten helt inne ved båtripa.

Så om nye kroker har mye å si er usikkert, men man vet aldri. Man skal gjøre det man har trua på.

Om flyte pig nå er tingen er jeg litt usikker på, å det å tokjerke med 4 grader i vannet er jeg også usikker på om er den rette taktikken. Men man vet jo aldri, gjedda til Michael ( den på 8,25 les i en annen tråd) var jo først oppe å slurpet på en banana bait før den tok en phantom.

Jerket veldig forsiktig i går både når det gjelder fart og hardhet. Om det er den rette medisinen vet jeg ikke men noen gjedder kom da opp. Brukte også bait som ikke har en alt for spektakulær gangen. Nå vet jeg ikke helt hvordan Michael følte det i går og om han gjorde noen refleksjoner rundt dette med fart og bevegelse. (selv om vi fisket i samme båt). Størrelsen på baitet virket underordnet, da vi fikk fisk på de størte og de minste baita. men fargen som gikk litt igjen var mørkt spesielt brunt. Men den på fire tok en på hvit og blå (blå rygg) 25 cm cobbs. 240gr.

All fisk vi fikk tok på mellom 1 m til 3,5. Mye følgefisk i et område med dypde rundt 1 meter.

Overrassker meg litt det med mørke farger når vannet er så kaldt, men et av svaren kan være at vannet var litt gromsete i farge brunt/grønt.

Vi har jo nå en veldig spennende tid forand oss, gjeddefisket blir vel bare bedre og bedre helt til vannet blir for varmt og gjedda går ned på mye dypere vann. Men klart, litt overflatefiske i grunne sjøer i juli/august kan være skummelt både for kropp og skjel. Spesielt når solen er på veg ned fra himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som gjedda er helt i hugget, selv om den iverrig følger med baitsa. På søndag hadde vi masse (masse er mer en 1) følgefisk (8-10). De vi fikk, uten om en tok nesten helt inne ved båtripa.

Så om nye kroker har mye å si er usikkert, men man vet aldri. Man skal gjøre det man har trua på.

Om flyte pig nå er tingen er jeg litt usikker på, å det å tokjerke med 4 grader i vannet er jeg også usikker på om er den rette taktikken. Men man vet jo aldri, gjedda til Michael ( den på 8,25 les i en annen tråd) var jo først oppe å slurpet på en banana bait før den tok en phantom.

Jerket veldig forsiktig i går både når det gjelder fart og hardhet. Om det er den rette medisinen vet jeg ikke men noen gjedder kom da opp. Brukte også bait som ikke har en alt for spektakulær gangen. Nå vet jeg ikke helt hvordan Michael følte det i går og om han gjorde noen refleksjoner rundt dette med fart og bevegelse. (selv om vi fisket i samme båt). Størrelsen på baitet virket underordnet, da vi fikk fisk på de størte og de minste baita. men fargen som gikk litt igjen var mørkt spesielt brunt. Men den på fire tok en på hvit og blå (blå rygg) 25 cm cobbs. 240gr.

All fisk vi fikk tok på mellom 1 m til 3,5. Mye følgefisk i et område med dypde rundt 1 meter.

Overrassker meg litt det med mørke farger når vannet er så kaldt, men et av svaren kan være at vannet var litt gromsete i farge brunt/grønt.

Vi har jo nå en veldig spennende tid forand oss, gjeddefisket blir vel bare bedre og bedre helt til vannet blir for varmt og gjedda går ned på mye dypere vann. Men klart, litt overflatefiske i grunne sjøer i juli/august kan være skummelt både for kropp og skjel. Spesielt når solen er på veg ned fra himmelen.

Fart er ofte det som skal til før de biter, men ingen regler uten ... nei foresten ingen regler punktum :). Jeg fisket og veldig forsiktig i går, men halvburna bulldawgs, og hadde følgere på begge metodene, så jeg kom vel ikke til noen konklusjon. Men iflg teorien så kan fart eller retnings forandringer trigge fisken, mulig derfor og noen tar inne ved båten, for da er baitet på vei ut, opp og vekk for fisken. Små baits er jo og en "regel" ved tidlig fiske, men Cobbs gjedda til Erik i går viste bare at det finnes ingen regler... den var vel rundt 10

....pund :P

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke deg som jerka i Svartfossen på lørdagen i påsken vel?

Synd med den store.

Javisst var det det... :D Men var bare gress og få.... :lol: Måtte bare teste... Gjedda kommer nok inn i vika der skal du se.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.