Gå til innhold
Fiskersiden

Nødhjelp - sjøørret i Egersund


Eivind T
 Share

Recommended Posts

I morgen drar jeg og en kompis til Egersund for å fiske sjøørret. Jærstrendene er prøvd i flere år, men aldri Egersund. Sitter med kartet foran meg og etter søk her i forumet har jeg plukket opp Lauvsnes og Skadberg som aktuelle områder. Løyning ser også spennende ut? Noen som vil tipse om et greit utgangspunkt for turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen drar jeg og en kompis til Egersund for å fiske sjøørret. Jærstrendene er prøvd i flere år, men aldri Egersund. Sitter med kartet foran meg og etter søk her i forumet har jeg plukket opp Lauvsnes og Skadberg som aktuelle områder. Løyning ser også spennende ut? Noen som vil tipse om et greit utgangspunkt for turen?

Har vore nordavind i det siste, og vanskelege forhold. Heilt greie plassar du nevner. Men ytterst på eigerøya er det som på jærkysten: Du kan bomme totalt. Eg har ikkje vore heldig med mange av mine turar i det i påska. Er du heldig og treffer fisken er den gjerne større enn lenger inne mot Tengselva der det er fleire, men mindre.

6 grader i sjøen nå, så fisken er sikkert i bevegelse...

PS! Gode klær er eit must på yttersida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere parkere på Hellvik stasjon, kan dere gå turstien mot Egersund. Store deler av nordre sundet vil da være tilgjengeligt, og turen ender opp på lauvnes. Etter en lang dag kan dere ta toget tilbake til Hellvik. En liten runde på http://www.norgeibilder.no vil gi mange ideer, men som sagt tidliger vil dere nok treffe de største ytterst :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.