Gå til innhold
Fiskersiden

Flatfisktråd 2007, upp to date #1


Flemms
 Share

Recommended Posts

Nå diskuteres det jo Flatfisk/flyndrefisk i ender og bauer, det er bra. Mere av den slags. For prøve å satse litt ekstra i år, så få vi se hvordan utviklingen blir her!

Legger ved en liten fagst fra litt flyndremeite i helga(som egentlig var guttas SØ-tur)

:D:D

18042007224900mX9R8q8P7yS9.jpg

Sandflyndre på greie 540g.

Tror jaggu det er ny pers for meg også.

Må ha med denne også, ble visst en ny art, tatt på samme tur ;)

18042007224900cw269wT9VGN4.jpg

Gapeflyndre

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå har det blitt for mye ferskvann i det siste, så i dag var det skrubbe tur og smak av, i alle fall litt NaCl + flere ymse kjemiske samensettninger som vi ikke går nærmere inn på, som var målet!

Startet litt tregt, men etter systematisk foring løsnet det litt B)

25042007221157bpabB3V7P98T.jpg

På snaut fire timer ble det 10 flate, hvorav 9 skrubber og ei sandflyndre.

25042007221157XRUwsGnTev99.jpg

Får si meg fornøyd i dag, andre turen, først turen ble det blanking! Størte skrubb i dag, var på greie 780g, men flere var litt tynne!

250420072211577ki8DjveYLkB.jpg

En herlig blanding av venstre og høyere vendte skrubber....for de litt mere interesserte ;)

:D

Endret av Flemms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ser litt ut som ei skrubbe der det ? uten at jeg skal banne på det, evt sette penger eller sjela mi. Men syntes jeg aner knuter langs sidelinja..

er det atter en gang skremmende dårlige flyndrekunnskaper fra deg ?? Ikke bra :D

Bare glem det Thor. Er den noe vi har her på østlandet så er det skrubbe!!! Glatt som ei baby rompe denne + den lille u'en

;)

Skrubbe persen min er forøvrig på 1300g :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.