Gå til innhold
Fiskersiden

Stang og snelle


Recommended Posts

Ron Thompson 6,6 ft. 60-120 gr. med Ambassadeur Record 61 for 2000 blank. Er det noe å satse på? Er snella hakket for stor? Er stanga for veik? Eller er det fine ting. Vurderer også dette settet: http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=4274

Jeg er som dere skjønner ny i faget. Takker for innspill.

Jeg ville ikke satset på noen av settene.. Men en kombinasjon av BFT-stang og Record-snelle blir gull! :)

61-snella er muligens LITT stor... Har bl.a en 51 selv... :D Med BFT 6" Stiff

Svein-André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha gått for det man vet funker. BFT stiff. Det blir aldri feil.

Har selv en ron thom. men husker ikke hvilken, men den blir noe for veik, passer nok bedre på beten fra 80 gr og nedover.

Vurder lavprofilsnelle, da det som oftes "passer" bedre i hånda og er behagligere å fiske med over flere timer.

Men nå har jeg små hender, så får de med store er det kanskje ikke noe problem.

Men sette hos TO ser heilt ok ut, men som sakt vurder lavprofil.

Nå skal det vel sies at man ikke er 100% sikker på hva en lavprofil tåler av juling for det får snellene ved jerkfiske, men nå har jeg to ambass. og en daiwa og de funker og har funket en go stund.

Kan jo nevne en stang jeg har blitt meget glad i, en beasmaster 6,6fot. Grymt flott spö og med den kjörer jeg en revo og det er et riktig knall packet.

Men det skal nevnes at det er mye bra spön på mrkedet og det kommer til stadig flere. BFT kommer jo med en ny stangserie i år. Shimano, savagear ja det er en jungel der ute.

Skitt-fiske å husk å ha mye fritid, for når du får din förste gjedde på detta så er det gjort...........

smack in the back

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen rykter som sier at Abu kommer med en saltvanns versjon av Revo, som gjerne er litt større, og beregna på mer juling. Tiden vil vise.

Michael

redd for at forvirringen nå blir totalt. Så tar meg den frihet å komme med fasiten :lol:

BFT stiff.

Ambas. i 5000 klassen

Power pro 0,41

BFT titant tafs

Buster og big bandit

da er du skodd for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.