Gå til innhold
Fiskersiden

Åa i Blaker


Dæljer'n
 Share

Recommended Posts

Bare lurer på om det er noen som har no kjenskap til elva Åa.. og åssen det ligger an med ørreten der nå..?

Vannstand osv.. fått noen små pene ørreter der før. bare synd det er millioner av ørekyte der da..:)

Men er vel ikke så mange som kjenner til Åa sikkert.. men jeg prøver da likevel..heh :D:D

Dæljer'n

Endret av Dæljer'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm..har egentlig aldri vært i åa v.Blaker.Var det den det var en reportasje om i Alt om fiske for et år eller to siden?

Finnes det ikke harr der også?Noen andre fiskearter?

Burde kanskje ikke svare siden jeg ikke har peiling på åa,men ble litt nysgjerrig :D

[/quote

Ja du burde ta deg en tur dit..jeg er gjerne med deg.hehe :D

Øvre del av åa er det vel kun ørret å ørekyt-møkka, men jeg veit at jo lenger nedover det nærmer seg utløpet i glomma er det iallfall gjedde, og sikkert abbor..Harr veit jeg ikke noe om, men det hadde vært utrolig moro! skal prøve å høre med en som har vert der å fiska mye imorra.(men vanskelig kar å få tak i)

Utrolig vakkert der er det å! stille og fredlig.

lage noen enkle ruser å hive utti, funker fint med halvannenliters plastflasker, med brødsmuler i. funker som f... for å få opp en del ørekyt! hjelper jo litt. hehe

PS: er litt sliten så beklager om det er litt rotete skrevet :)

Endret av Dæljer'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på om det er noen som har no kjenskap til elva Åa.. og åssen det ligger an med ørreten der nå..?

Vannstand osv.. fått noen små pene ørreter der før. bare synd det er millioner av ørekyte der da..:ph34r:

Men er vel ikke så mange som kjenner til Åa sikkert.. men jeg prøver da likevel..heh ;):P

Dæljer'n

Maaaaange år siden jeg har fisket i Fossåa nå.

Men det finnes mye mer enn bare ørret og ørekyte der. I de øvre delene så er det de to nevnte fiskeartene som dominerer, men lengre ned (nedenfor Bruvollen ihvertfall), så får endel av de vanlige karpefiskene. Nederst i Fossdammen (der åa renner ut) er det muligheter til mye fisk, til dels store fisk også.

Muligheter for stor brasme, stam, gullbust, mort, lake, gjedde og abbor + de andre artene som oppholder seg i Glomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maaaaange år siden jeg har fisket i Fossåa nå.

Men det finnes mye mer enn bare ørret og ørekyte der. I de øvre delene så er det de to nevnte fiskeartene som dominerer, men lengre ned (nedenfor Bruvollen ihvertfall), så får endel av de vanlige karpefiskene. Nederst i Fossdammen (der åa renner ut) er det muligheter til mye fisk, til dels store fisk også.

Muligheter for stor brasme, stam, gullbust, mort, lake, gjedde og abbor + de andre artene som oppholder seg i Glomma.

Tusen takk for god info!! :ph34r: Da skal jeg prøve meg der, både i øvre og nedre delene av elva..og i utløpet ved glomma.Fossdammen sa du.... aldri prøvd der før, bare testa lenger opp der ørreten dominerer. gleder meg, skal bli moro :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.