Gå til innhold
Fiskersiden

Helgens gjedde strabaser...


Pikopath
 Share

Recommended Posts

Helgen var, som vanlig, avsatt til gjeddefiske, og det ble en bra helg :)

Jerkbaits leverte lite fisk denne helgen, så jeg gikk over til å bruke spinnerbaits og Bulldawgs, og det funket hyffsad.

På lørdagen kroka jeg vel av 10 gjedder, hvorpå halvparten tok på figure 8 inne ved båten, disse huggene overgås kun av ythugg, adrenalin kick!!

Bilder fra lørdags:

staalebd.jpg

Ståle kroker av en mini "musky" :P

mums.jpg

Lørdagens toppfisk, 5,4 kg, Bulldawg er mums!

mg.jpg

Går utover utstyret...

Søndag, var ikke like hyffsad, hva antallet angikk. Jeg fortsatte med bullare, og fikk kjapt en 1.5kgs (På figure 8) etterhvert ble det BullDAGS (Dags for bulldawgs). Ikke mange kastene med mag dawgen, så hugg det til.

Kejnte fort at dette var stort, da det gikk lang stund før vi i det hele tatt så fisken. Første som slo meg da jeg så den vedsiden av båten, med 50 cm gummi hengende ut av kjeften, var at "Her må det tas bilder" men vips så stakk den avgårde. DREGGTAUET!! STÅÅÅÅLE TA DREGGTAUET!! Klarte heldigvis å holde fisken unda, så bar det ned på dypet igjen. Jeg ropte til Eivind, som lå litt lenger borte, 'kom med håven, jeg har en hyffsad fisk på', Eivind er jo som kjent Built for comfort eller hvordan det var, så han putra nedover med håven. Håndlanding var jeg for feig til, mtp Eriks lille insident her forleden. Ståle og Eivind betrakta fisken og sa at denna var nok over 10, '12 tenker jeg' sier Eivind, og da kom symaskinene, i begge beina. Ståle hadde en perfekt håving, og fisken ble løfta i båten etter at jeg hadde klippet unda. Oppi veienettet med'n, og 11,8kg var vekta. Primalskriket mitt, fører nok til at området er fritt for fugler, i laang tid fremover. Og etter en lang telefonrunde, hvor jeg tror jeg ringte nettbanken også, så begynte jeg å lande litt, slik at jeg kunne fiske litt til. Ikke mange kastene etterpå fikk jeg en til på 5,8kg, men så ble det ikke noe bett etter det, og jeg kunne dra hjem og feire med den ene pilsen jeg hadde.

58bd.jpg

5,8 kilosen, og igjen er Bulldawg mums

pikepb3.jpg

Uhyret og "uhyret"...117cm

release11.jpg

Simma lungt

bdcreme.jpg

Dagens helt, litt bøyd og herja med.

Takk til Ståle som stod for båt og guiding i 2 dager, og takk til prompemannen Eivind for Cola, foto og godlukt.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He kutt i bigger hol in my noese.

F**** grabben, min venn,men mentor,min everything.

At dine fisker utløser en spontan danse i en båt på lyngørfjorden er toppers. Min matros lurte på om jeg hadde fått vepsestikk eller noe, men nei jeg danset av glede, prøvde å holde igjen men klarte det ikke.

Av hele mitt hjarte unner jeg deg denne fisk, og det var jo bare et tidsspørsmål......................

:blink::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mikke!

Var det derfor du ringte i går ja.... gadd ikke ta den da jeg nettopp hadde kommet hjem og skulle ta igjen for litt tapt søvn i løpet av helgen.

Og siden jeg IKKE fikk fisk i helgen var det like greit at jeg ikke svarte når du ringte.

Hadde sikkert bare spyttet deg i øret av misunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjonene.

Den satt litt inne, men akurat nå kan det væra det samme. Begynner å komme meg ned fra skyen, og begynner vel å bli rimelig klar for en til eller evt større. Et av årets, og de siste åras mål er nådd, jeg kommer nok til å dra på fisketur med litt mer senka skuldre, og kanskje evt få unda sørv og suter planene mine. Men vil nok legge ned mesteparten av tiden på storesøstra til gårdagens fru.

MP: Trumfkortet, om det er DET trumfkortet du tenker på, så bytta jeg taktikk, gikk med på DET, og kanskje gjeddegudene heller da ville stå den kjekke bi, og jaggu meg... :D

Grattis igjen ja!

Men dæven, tror du glemte å photoshoppe et bilde... :D

Hehe! Om noen lurer så blei jeg skremt over hvor tynn jeg var blitt i håret, og vurderte å frisere meg litt i PS. At ThorEh ikke alerede har bemerka det, forundrer meg :hailfs:

I morgen er det fri dag, båten står og venter...GRÜMT!!

Hehe, ser Espen har holdt en gammel avtale vi hadde... Den dagen jeg fikk større gjedde enn han skulle jeg få ny tittel her på siden.

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.