Gå til innhold
Fiskersiden

Hva slags snøre?


fiskeLine
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Hva er Deciver Var Chartreuse

Leftys Deciver variant Chartreuse (som ikke er en eller annen form for en G-string, men en sterkt grønnaktig farge) er en mycket brukt flue, spesielt brukt til HA og SØ.

Jeg foretrekker intermediate eller et synkesnøre i en eller annen grad. For forholdsvis nye fluefiskere vil et rasktsynkende snøre oppleves vanskeligere å få dratt opp av vannet.

Igjen oppfordrer jeg til å lese litt om fluefiske etter SØ som Jan Myre har skrevet en utmerket artikkel om på forsiden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har fisket tørrflue har du tydeligvis et flytesnøre. Anbefaler deg å kjøpe et Scientific Angler "glass-snøre". Det synker litt mer enn et vanlig intermidiate snøre, er utrolig lettkastet, og er glimrende til sjøfiske. Det er dette snøret jeg, og de fleste jeg kjenner, bruker i sjøen stort sett hele året . Det eneste negative er prisen; 899 blanke kroner.[ :D ] Selges på nordisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cascapedia

Siden du har fisket tørrflue har du tydeligvis et flytesnøre. Anbefaler deg å kjøpe et Scientific Angler "glass-snøre". Det synker litt mer enn et vanlig intermidiate snøre, er utrolig lettkastet, og er glimrende til sjøfiske. Det er dette snøret jeg, og de fleste jeg kjenner, bruker i sjøen stort sett hele året . Det eneste negative er prisen; 899 blanke kroner.[ :D ] Selges på nordisk

Desse snørene er også knall til dette fisket:

Cortland 555 Little Tunny Intermediate Rocket Taper (pris kr. 879,-)

Snowbee Prestige XS Clear Intermediate (pris ca kr. 500,-)

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg i alle fall gått for en klump i sjøen, så slipepr du at skytelina synker, bruker du snørekurv er vel helsnøre ok, men skal du vade dypere enn knærne blir det småtrøblete med hele kurva. Har gitt opp snørekurv jeg og kjører klump med coata skyteline. Alle de glassklare linene og klumpene jeg har prøvd overstiger det meste av andre snører til sjøfiske, men det er bare meg.

Akkurat nå går det i synk 3, bare dill og masse bånnnapp..hehe[ :D )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Anders L

HelgeS: Har vurdert å kjøpe dette SA glass-snøret. Er lei av at mitt flytesnøre coiler seg mer og mer jo kaldere det blir[} :D ]

Er din (og andres) sin erfaring med SA-snøret at det er like "glemsk" i kulde som i varme? Hvordan "føles" det at det er "usynlig" ?

Jeg har ikke prøvd SA snøret men Cortland 555 snøret fungerer helt fint i kaldt vær. I begynnelsen er det litt uvant med et snøre som er nesten usynlig. Det verste er å ikke ha kontroll over hvor langt ute flua er, men det kommer seg når du har brukt snøret ei stund. Jeg mener selv at jeg fisker mye bedre med et glassklart eller sinktip-snøre der den ytterste delen er klar.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.