Gå til innhold
Fiskersiden

Et syn for guder...og enhver manns drøm


rug
 Share

Recommended Posts

Kom mai du skjønne milde dumdumdidumdumdidum....

Mai= tur til min samboer og min strengt hemmelige abborkulp. Jakten på 1000-grammeren fortsetter....

Madammens stang ble, som vanlig, rigget opp først.......mens jeg piller med min stang hyler hun til for hun sverger og banner.......og kommer løpende......sett på ny krog, fort, jævelen stakk av med wobbleren min. På med ny krok!!! Jeg skal fiske han opp så jeg får wobbleren tilbake.

Jeg humret for meg selv, makan.....som om fisken skal bite på på ny......

Hun tramper og tråkker mens jeg knyter på ny...og hun kaster ut, og "PLASK!!!!"....hun får fan meg fisk igjen...opp med den......ingen abbor, men en gjedde på 1.3 kg (den ender opp som filet)

Men blir hun glad? Neida....for det var feil!!!! fisk...den hadde jo ikke ynglingswobleren i munnen...

Jaja, jeg rigger opp min stang og vi fisker ivei.....10-15 min og hun hyler og bærer seg......ny gjedde....1 kg.....

Og vi fisker i vei...og hun banner enda en gang......Jeg tenker, skal aldri denne ydmykelsen ta slutt? JEg har ikke hatt et napp enda men høflig som jeg er sier jeg "Har du fisk igjen nå da...?"

Nei! Var svaret, den frekkingen ville ikke bite hvorpå hun beskriver en fisk med tigerstriper som svømte etter......og da hun viste størrelsen og hvor hun så den var jeg nesten glad til, for da hadde 1000-gramern blitt tatt, og den vil jeg ha først....

Og vi fsker og fisker......og ikke lenge etter hører jeg h j ee l p....kom fort!!! Jeg iler til med hov og det hele, tenker, jaja, en unner sin kjære det beste, jeg antar at storabborn er på.....hører det hvine i snella......og tenker, hvaffff.....den bremsen har jeg justert, og hvis en abbor drar ut på det viset....

Men puhhh,,, ingen abbor, men ei gjedde på 3 kg....på en ultralett spinnerstang...hoho....

Sitatet fra madammen er i mitt hode udødeliggjort....hun med lavmælt hviskende litt hes stemme sier:

"Bare si hva jeg skal gjøre, jeg gjør hva som helst......"

Hun mente jo seff at jeg skulle instruere henne om hvordan hun skulle kjøre fisken for ikke å miste den....

Fisken ble landet og slått ihjel med en stein..Blir filet av den også...:)

Det hører med til historien at heller ikke denne hadde den savnede wobler i kjeften.....

Men det ble ingen abbor på denne turen......

Endret av rug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.