Gå til innhold
Fiskersiden

Vision Attack 9,6`#7


Rasmus
 Share

Recommended Posts

Hei.

Eg har tenkt å kjøpa ny flugestang; Vision Attack 9,6` #7. Er det nokon som har erfaring med den? Prisen er 1599,- på Skittfiske.no, den er sett ned fra 2300,-. Skal primært brukast til sjøaure m.m. i sjøen.

Etter å ha lest om ulike snører på forumet har eg bestemt meg for at eg gjerne vil kjøpa Cortland 444 SL Clear (Intermediate). Er dette eit bra snørevalg til denne stanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have the cheapest one in that size and class (Procast) and found it to be a Good sea trout stick. fairly fast, recovers well when heavilly loaded so copes with coastal conditions. I bought it to save money but I can't have any complaints, couldn't have got more for the money.

If You are looking for performance over price tho still worth checking out baardsen.

RE 444: I've been using both a DT7F and 8/9SIII on My rod to about the same effect and I'm also waiting on a 444sl clear :) but best to try the line first crazy tapers make the ratings seem pointless. 444 has a long belly so if You gonna aerialise line to increase distance (like a DT) You might wanna try a lighter one first, Nobody has a bad word to say about the 444SL clear tho.

P.S. You could get a vision GT4 from Baardsen for the same price as the attack from skittfisk... thats a £200 rod for the price of a £90 rod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har null erfaring med stanga, men masse erfaring med snøre. Det har passet til alle stenger jeg har brukt til SØ fiske. Smaken er som baken, men det er absolutt mitt favorittsnøre til sjøørretfiske. Jeg har vel prøvd 12 forskjellige snører gjennom karrieren(kjapt telt opp)

Så det snøret kan jeg hvertfall anbefale, jeg skal selge et par stenger også blantannet til SØ fiske. Send PM hvis du er interessert.

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Gammel tråd som jeg vekker liv i igjen.

Når det gjelder flueutstyr så er egentlig ikke jeg veldig sær , liker å ta noen kast her og der og det settet jeg har nå har jeg hatt i 15 år , men så nå at snellefestet hadde røket så jeg få spandere på meg noe nytt.

Gero har dette settet fra Vision Attack

til noe som ser ut som en grei penge , skittfiske skal feks ha 1600 for noe som ser ut til å være det samme settet ? HER , for en hobbyfluefisker så må væl dette være helt kurante greier ? , eller ?

mvh

Endret av tunhovdfiskeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Helt klart, dette settet fungerer utmerket til sjøfiske. Tror du får med et enkelt flyt snøre på kjøpet.

Med settet så får du med en glimrende snelle i mine øyne. Vision Koma

Det du trenger for å gjøre fisket komplett da er et intermediate snøre, et som går rett under vannfilmen eller et synk1. Dette for å unngå at flua striper i vannskorpa eller for å få bedre kontakt med fisken i det den tar i bølgene.

Jeg mener nesten det er et MUST med et annet alternativ enn kun flyt til f.eks sjøørret/havabbor fiske.

Mvh

Toggi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det , blir nok handel . snøret blir byttet da jeg aldri har likt å fiske med flyt....takk for info.

Hei

Bare hygggelig, håper du blir fornøyd :blush: bruk flyten til nattfiske du, det gjør hvertfall jeg. Det gir bedre siluett. Nattfiske i sjøen på sommeren kan være drit gøy. Særlig med stripe fluer :)

Hvis det skal brukes i sjøen da! he he

Mvh

Toggi

Endret av Torghino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stanga er sikkert helt grei! Hvis jeg skulle valgt snøre ville jeg heller gått for Cortland Lazer Line, et utrolig bra flytesnøre, som det ikke blir minne på. Så du slipper disse kveilene i vannet, hvis du ikke har en boks på magen. Så jeg ville kjøpt dette i WF#6 hvis du har en #7 stang, da lar du stanga gjøre mye av jobben i kasta! Skitt fiske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke komplette sett i str #6-7 med SYNKEsnøre noe sted ? har trålet og trålet men kan ikke finne noe ?

Tips?

Har aldri sett det noe sted. Slike sett er først og fremst for nybegynnere, derfor blir det fort mye plunder om en plasserer et synkesnøre på snellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett det noe sted. Slike sett er først og fremst for nybegynnere, derfor blir det fort mye plunder om en plasserer et synkesnøre på snellen :glare:

Settet er på vei , han Ola hos sportsbutikken.no fikset det med ett klart intermediate snøre

uten tilegg i prisen:) takk til han! Ble dog #5 da jeg regner med det blir mest fjellfiske.....

Endret av tunhovdfiskeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.