Gå til innhold
Fiskersiden

Har noen erfaring med Dalmøy båter?


dumbass
 Share

Recommended Posts

Hei, alle sammen

Jeg har fått et ganske så bra tilbud på Dalmøy 19,5 båt. Problemet er at denne båten er helt ukjent, og jeg greier ikke å finne hvilken som helst informasjon. Jeg vet bare at båten brukes veldig mye til utleie på Hitra i Sør-Trøndelag.

http://www.dolmoy.no/images/stories/baater/baat2.jpg

Jeg har forsøkt å finne produsent: det er høyst sannsynligvis DOLMØY SLIP & MEK VERKSTED MAGNE JOHANSEN , men både telefon og faksnummer som står i katalogen virker ikke. Det ser rett og slett ikke bra ut... :P

Har noen erfaring med disse båtene?

Endret av dumbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Kasta et par blikk på den inne på messa på Lillestrøm. Sikkert en enkel og grei fiskebåt. Prisen er jo i utgangspunktet forlokkende om man ikke har behov for seter,soveplass og ymse dilldall. Håper det som ER er solid da.

Ble frista av den sjøl jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, alle sammen

Jeg har fått et ganske så bra tilbud på Dalmøy 19,5 båt. Problemet er at denne båten er helt ukjent, og jeg greier ikke å finne hvilken som helst informasjon. Jeg vet bare at båten brukes veldig mye til utleie på Hitra i Sør-Trøndelag.

http://www.dolmoy.no/images/stories/baater/baat2.jpg

Jeg har forsøkt å finne produsent: det er høyst sannsynligvis DOLMØY SLIP & MEK VERKSTED MAGNE JOHANSEN , men både telefon og faksnummer som står i katalogen virker ikke. Det ser rett og slett ikke bra ut... :)

Har noen erfaring med disse båtene?

Dolmøy er en bra båt, bedre en de fleste franske..

Den er endel tyngre og solid støpt...

Mye båt for pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
:P Dolmøy 23 har fått mange positive omtaler den. OBSOBS Dolmøy 23 produseres nå i NORGE. Flyttet produksjonen til norge og Silver Plast på Misund for 4 år siden fra Polen. De har også fått rett til å selge en ny modell opprinnelig fra sverige som er en meget bra båt. Om denne produseres i Norge eller Polen er jeg usikker på. Selges i sverige som Cresent Virgo, og i Norge som Dolmøy 210. Dette er ett skrog som er meget bra, og går skikkelig i sjøen med bra V bunn, og er hel planene. Dette mot Dolmøy 23 som er mer en halvplaner med de fordeler og ulemper det har. Jeg liker faktisk 210 modellen bedre enn 23. I hvertfall ut i fra det å ta sjøen godt i en bra fart. Skarp V bunn og med både innvendig utvendig styring er dette noe og se på nærmere. Testet i båtliv bla og "billig og bra" er konklusjonen. Opp til 150 Hk. Og som fort drar over 40 knop på topp. Så at den ligger til salg på finn med båttesten også. les http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=23004377 Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på den 210 modellen også, men ser at det er mere dørkplass på 23 som er en stor fordel når en skal ha plass til fiskestamp og stamp med dreggetau i tillegg til fiskere og annet utstyr. Har sendt Dolmøy mail og spurt om de har forhandlere her på haugalandet siden det er litt tricky å handle båt bare basert på bilder, men de er ikke veldig raske med å svare, så må kanskje ringe dem en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på den 210 modellen også, men ser at det er mere dørkplass på 23 som er en stor fordel når en skal ha plass til fiskestamp og stamp med dreggetau i tillegg til fiskere og annet utstyr. Har sendt Dolmøy mail og spurt om de har forhandlere her på haugalandet siden det er litt tricky å handle båt bare basert på bilder, men de er ikke veldig raske med å svare, så må kanskje ringe dem en dag...

:P Båten er fin den. Men vær obs på den lave hekken uten luke og lukket motorbrønn. Skal du ligge i bakk i litt sjø så kan du fort få mye vann inn på dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B) Båten er fin den. Men vær obs på den lave hekken uten luke og lukket motorbrønn. Skal du ligge i bakk i litt sjø så kan du fort få mye vann inn på dekk.

Er det den nye combi-varianten du tenker på her?

Så tilfeldigvis den 20-fots varianten av båten i ei lokal båthavn. Em romslig båt, og med en ekstra meter golvplass der bak blir det jo direkte god plass:) Synes det er ett pluss at en slipper å balangsere på sida av styrehyset når en skal fram i baugen å dra dregg f.eks, og at det faktisk er plass til en fisker der framme også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.