Gå til innhold
Fiskersiden

Jerketur på Krøderen.


Martin W
 Share

Recommended Posts

Tok meg en tur til Krøderen for å se om "17.mai-gjedda" var i støtet.

Var framme rundt 17:00 og etter litt styr med å sette ut båten, fikk jeg gjordt i stand utstyret og kommet meg utpå. Da jeg hadde fisket en stund uten resultat, satte jeg på en blå/hvit Bulldawg i enden av snøret, og det ga uttelling. Hadde først på en brukbar gjedde som desverre falt av. Men ikke lenge etterpå dukket denne gjedda opp :)

IMG_0103.jpg

IMG_0104.jpg

IMG_0105.jpg

Ikke store gjedda, men artig likevel...

Hadde på et par gjedder til lenger ut på kvelden, men ingen som ville bli med opp i båten :)

Neste morgen sto jeg opp klokka 08:00. Var ute noen timer, men det virket ikke som om gjedda hadde stått opp enda :)

Senere på dagen fikk jeg besøk av Marius B her på forumet. Vi dro utpå så fort han kom, og fisket en stund. Vi hadde også nå på noen gjedder, men igjen var det ingen som ville bli med opp :)

Vi dro inn igjen for å spise litt, og dro så ut gode og mette for å fiske mer :D

IMG_0112.jpg

Fornøyd fisker..

IMG_0115.jpg

Forventningsfullt baits :lol:

IMG_0118.jpg

Vi kastet og kastet....

IMG_0119.jpg

......uten resultat :)

Utpå kvelden begynte bettet, og etter hvert var den første gjedda for dagen et faktum :D

IMG_0110.jpg

3,5 kg.

Nå tok det ikke lang tid før vi kunne løfte opp en ny gjedde i båten...

IMG_0108.jpg

Samme størrelse, rundt 3,5 kg.

Vi hadde et par fine dager på Krøderen. Selv om de store uteble, var det gøy å kjenne det rykke i stanga igjen :)

Fiskerhilsen fra Martin Werner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fine fisker, bra å se at ungdommen bruker flyteplagg. Her er det mange som synder....

Joda Erik, jeg har slike opp til albuen hansker med innbakt sand for bedre grep jeg også. Innkjøpt i Svolvær for flere år siden.

Kjøpte disse hanskene på Sørøya i fjor.. Brukte de nå mest på grunn av at det var kaldt, men de funker vel mot skarpe gjeddetenner også :D Litt store og klumpete blir de vel, men..

Var forresten ved Krøderen 25-28 mai også. Fikk knipsa noen bilder

:D

20070530-151949.jpg

20070530-151950.jpg

20070530-152011.jpg

20070530-152237.jpg

20070530-152253.jpg

20070530-152435.jpg

20070530-152610.jpg

C&R

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.