Gå til innhold
Fiskersiden

Er trolling kjedelig?


angler
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke filosofisert noe særlig om dette fiske .....synes bare det er dritkjdelig ;-) Min tidligere svigerfar drev med dette !!! Jeg forstår bare ikke hva som er spennende med !!! Lure seg forbi oppdrettsanlegg ??

Les denne tråden https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=20918&hl= så får du en pekepinn på hva andre ser på som spennende ved trolling.

Dette er nok ikke i nærheten av hva far til din eks drev med hvis jeg tolker dette riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett du angler!

Tøm deg skikkelig nå og få det ut ,vi andre skal snakke med deg om hva du vill!

På lik linje med andre elektroniske mediaer som sms, msn etc trenger man ikke ha øyekontakt og det er lett å snakke.

Jada jada!! trolling er kjedelig, uansett type om det er laks eller marlin så er det bare dritt fy og fysj.

Det har selvfølgelig ikke noe med at du ikke får fisk på denne metoden selv,,du har rett Angler..

Syntes vi skulle forby dette her jeg slik at det ikke tar helt over og sprer seg til det ganske land,,slik at alle bekker og vann blir fulle av dette ufyset her.

Vi burde gjøre som deg hele gjengen og ikke spre interessene våre, men følge ditt eksempel og retning,,ja rett frem ha deg som gud.

Du skulle på en måte være orakelet Angler

Ps: jeg skal slutte med trolling på båten i Kenya dritt kjedelig med Sailfish og Marlin!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Captein Alexander.

Begynn heller med slukdenging, :) gå langs berget i 14 dager uten napp. Eller hva med meitefiske sitte på en brygge flere netter på rad, med reke og makrell lukt på fingrene og slite av tackel etter tackle i steinrøysa. :) Carpe fiske da da kan du jo sove samtidig mens du har 14 stenger ute, uflaks hvis du ikke våkner når varsleren går etter å ha foret i 2 uker og "fisket" i 3 dg.

For ikke å snakke om laksefiske, :wacko: stå der og drepe på mark til ingen nytte kast etter kast, eller fluesnører som henger seg opp i trærne.o.s.v

Havfiske (puke) sveive inn 400 m snøre bare for ta av hågjel og skifte agn, :wacko: uten at de store brosmene eller langene har så mye som tenkt å forsyne seg av godsakene som blir servert.

Nei fysj, nå selger jeg alt av utstyr båt stenger m,m jeg vil begynne med det fisket som Angler bedriver, skulle bare visst hvilket fiske det er. For det fisket må jo være noe som fenger alle. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ler når jeg leser innleggene, jeg fisker alt, trolling,meite,sluk,flue,bare det blir tatt på stang. jeg er en lystfisker som respekterer alle fiskere som koser seg med det de brenner for.

trolling er like fin form for fiske som alt annet..

hilsen en lykkelig allorounder..

finni fishing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;-) Kjeder meg litt ja !!! Men helt alvorlig ,dorging er da dritkjedelig !!!! Jeg sier hele tiden at jeg må tisse slik at jeg får fem . min i land !!!! Det et eneste som fasinerer meg ved båtfiske er det fete overdimensjinerte utstyret ;-)

Ta med deg en dunk med poteter neste gang du er med på dorgetur. Da kan du skrelle kilovis med poteter mens du venter på at fiske skal hugge på. Alle dorgere inkl meg gjør det :) ikke sant blymunken?!

kult.

Bruker ikke ambsneller heller.

Vi bruker helst telleverksneller.

selv om du har Kim på besøk så er det vel passende å ta det på en annen tråd. ;)

TULL! Jeg har 6 stk. syncroer på taket <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på tittelen av tråden; nei, det er dritkult! Særlig med full rigga båt... 10 stenger, planerboards og dyprig.

Man lener seg tilbake, følger med på ekkoloddet, spaner på stengene og venter i spenning på at en eller flere skal løse seg ut og bremsen på snellene skal begynne å hyle. Alt dette mens man tar seg en øl eller en brus.

<_<

Men det er helt greit for meg at du ikke deler mitt syn på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo amb sneller, så er du en av de får som bruker ambsneller...har du ikke fått med deg det ennå??

Ja och så Laffen oxå. Som knappt har lärt sig detta m trolling än. :hailfs:

Förresten, fick en saxad artikel ur Göteborgs Posten om en glad norrman som torskade på Vänern med 14 spön. Det räckte visst inte med de lovliga 10 inte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froesak

Beklager men forstår ikke hva dorging har til felles med fiske ;-) Det er jo bare drit kjedelig ! Jeg får helt klaustrofobi om jeg er ombord i en båt lenger enn fra a til å !! Dere er jo akkurat lik Røkke ,like kjedelige ;-)

Du er da vell ikke så trangsynt att du virkelig tror vi driver med dette for morro skyld. Mange av oss har da en familie som skal forsørges med mat. He he Løper ikke rundt i skogen om høsten etter elgen i all slags vær og vind for morro skyld heller.. Hadde man vært som Røkke som du nevner så hadde man kunnet betalt andre for og gjøre dette for seg da vettu, mye enklere det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da vell ikke så trangsynt att du virkelig tror vi driver med dette for morro skyld. Mange av oss har da en familie som skal forsørges med mat. He he Løper ikke rundt i skogen om høsten etter elgen i all slags vær og vind for morro skyld heller.. Hadde man vært som Røkke som du nevner så hadde man kunnet betalt andre for og gjøre dette for seg da vettu, mye enklere det.

B)

Hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da vell ikke så trangsynt att du virkelig tror vi driver med dette for morro skyld. Mange av oss har da en familie som skal forsørges med mat. He he Løper ikke rundt i skogen om høsten etter elgen i all slags vær og vind for morro skyld heller.. Hadde man vært som Røkke som du nevner så hadde man kunnet betalt andre for og gjøre dette for seg da vettu, mye enklere det.

B)

:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja och så Laffen oxå. Som knappt har lärt sig detta m trolling än. :)

Förresten, fick en saxad artikel ur Göteborgs Posten om en glad norrman som torskade på Vänern med 14 spön. Det räckte visst inte med de lovliga 10 inte...

Vel... Noen synes det er horribelt vanskelig å telle +/- 8 runder tur/retur på snøreføreren at de heller ønsker å "Se" på et telleverk hvor mange føtter de har ute. 7000 C syncro er grom trollingsnelle. Bare spør meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Noen synes det er horribelt vanskelig å telle +/- 8 runder tur/retur på snøreføreren at de heller ønsker å "Se" på et telleverk hvor mange føtter de har ute. 7000 C syncro er grom trollingsnelle. Bare spør meg! :P

Missförstå mig riktigt Bacon:

Laffen har som bekant fler fisketimmar per år än jag har jobbtimmar. Om den killen väljer Ambassadeur utan telleverk borde det ju vara en stopper för Blymunken eller?

Jag gillar dem men det går 4-5 Okuma på en Ambis så då kör jag med dem ett tag till. När de sen släpper en grym rulle med telleverk så kanske man har råd med ett gäng. Vid pensionen ca :)

Mvh

Wiberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffen bruker amb??

Bare på rigg ja og korte snører. og klassisk 7000. som han har en av så vidt jeg vet og en svart amb 7, eller er det det daiwa sg47 resten.

jeg sier ikke at amb er noe drit..tvert i mot.

Men ved planerfiske er det ikke så gull å ha sneller uten telleverk pga ved hugg på flere samtidig er det ikke lett å "telle" på snørefører på 2-4 stk samtidig for å avgjøre hvem som er lengst ute eller nærmest båten.

hehe... Da tek man frem power-utrykket "prioritering" - Hvilken stang bøyer seg mest.. Hvis stenger på taket dem i senter = lengst ut stemmer eh? For å si det enkelt Blymunk, jeg er helt sikker på at selv du hadde funnet en løsning rimelig kjapt og ikke tenkt så altfor mye på gitte problemer. Største problem jeg har fått underveis er hvis en wobbler setter seg i noe - jada jeg prøvde å ofre en wobbler (denne gangen!!)sist jeg var ute men snøret som satt på snella jeg kjøpte fra SU var så innihampen sterkt at det var nummeret før jeg istedet ofret stang og takrack. Det endte med at jeg måtte sveive inn planerne...

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.