Gå til innhold
Fiskersiden

På jakt etter en billig stang


anonymefiskere
 Share

Recommended Posts

Jeg vurderer og skaffe meg en litt tyngre stang for S Ø fiske i sjø og fjord og gjerne en og annen laks i elven også. Har fra før en lett 5 er stang som jeg synes blir litt pinglete og kort kastet for sjø fiske.

Surfet litt rundt og kikket etter billige 7 og 8 er stenger, er det noen som er litt mer dreven en meg som kan guide meg litt mot en god stang/ sett til en enda bedre pris?

er dette verd pengene? http://www.effektlageret.dk/product.asp?pr...36⊂=0&page=1

http://www.effektlageret.dk/product.asp?pr...78⊂=0&page=1

eller: http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=38103

er dette noe? http://tildremsfiskeutstyr.demostore.no/?p...kelkoopsKinetic

Er det mulig og få en nogenlunde grei stang rundt denne prisklassen?

Vanskelig for en uerfaren fluefisker og handle stenger på nett så jeg er åpen for alt av tips og guiding.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste biligsettet jeg har kastet med i nyere tid er et Ron Tompson-sett. Stangen var stiv som en stokk og gav meg liten kasteglede, men dundret ut hele GPX snøret mitt med den :o

Det er nettopp blit debatert heftig om Lidl sitt fluesett til 299,- her inne... Mange av dem som har kjøpt\prøvd settet mener at ihvertfall stangen holder veldig bra nivå :D sett opp mot stenger i langt dyrere prisklasse!

Min erfring med billige stenger er at man, med rett teknikk, kan kaste vel så lang med disse, men at de mangler mye i kaste- og fiskeglede i forhold til litt dyrere stenger. Som alltid er det DU som skal trives med stangen, så prøvekasting anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste biligsettet jeg har kastet med i nyere tid er et Ron Tompson-sett. Stangen var stiv som en stokk og gav meg liten kasteglede, men dundret ut hele GPX snøret mitt med den :o

Det er nettopp blit debatert heftig om Lidl sitt fluesett til 299,- her inne... Mange av dem som har kjøpt\prøvd settet mener at ihvertfall stangen holder veldig bra nivå :D sett opp mot stenger i langt dyrere prisklasse!

Min erfring med billige stenger er at man, med rett teknikk, kan kaste vel så lang med disse, men at de mangler mye i kaste- og fiskeglede i forhold til litt dyrere stenger. Som alltid er det DU som skal trives med stangen, så prøvekasting anbefales!

MX sport i haugesund kjørte nettopp kampanje på Greys Grxi pakke, denne stanga har jeg brukt i 2 år nå,

har testa mange stenger for å finne noe bedre. Valget mitt falt på en hardy Swift mk2 som jeg venter på nå.

Men den er også 3 ganger så dyr.

Kan ikke annet enn å si at Greys er fantastisk til prisen!! har gitt meg mangen fine opplevelser, å den er også en fantastisk stang å speyer med...

Jeg bruker den til elvefiske og i sjøen.

Mvh

Speyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have a Ron Thompson rod and it is the worst rod I own... only works with one line, with others its either too stiff or too soft.

I've no experience with this new one tho... might be worth a try.

Try the UK, for a little more You can get a decent package from leading manufacturers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tipsene, andres erfaringer er altid godt og ha med om jeg skal kjøpe usett over worldwideweb.

Har samma erfaringen med ron thompson sine sluk stenger som dere nevner her om fluestengene, stive og støle og ikke for gøy og fiske med, så det skal vel mangen gode tips til før jeg kjøper en slik flue stang usett og uprøvd.

FP: Kjøpte meg en sånn lidel sak jeg også klasse 5. Byttet ut line og snelle på den men har bare fått testet den ut en kveld. Konklusjonen er at den er verd 300 kr og mer en grei nok og ha i reserve.

speyer: Takk for det tipset, har hørt positive ting om greys før så jeg får prøve og spore opp litt mer info på den pakken.

Lurte egentlig mest på den scierra stangen jeg linket til tidligere. Testet en scierra i fjord uten at jeg vet hvilken modell. Uten at jeg står til 6 verken i kaste teknikk eller fluefiske erfaring virket det som en god stang.

Takk igjenn for tips og gi gjerne en lyd om noen kommer over noe mer som kan være verd og sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt pepper for min lidenskap for eBay før men... :D

Redington er kjent for å lage meget gode stenger til en billig penge. Har selv en Redfly tohånds som gruser Loop Greyline til 3x prisen.. Fikk min for 1500kr.. Om du vil ha tips ang. kjøp på eBay kan du sende en PM

Redington er uansett et merke man bør se nærmere på! Samme med StreamStix. Har selv hatt en SeatruotStix 9fot #7 som backup-stang og den er meget fin. Nypris på 13-1400kr og kansikkert fås brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Precision fra Tundra #7 9 fot er en utrolig god overhodetkast stang.

Etter endel kasting med den i fjor må jeg si at den for meg slo hele scottarsenalet som stod i stativet.

Utrolig bra stang, behagelig, ikke for stiv, ekstremt progressiv og latterlig billig, rett over tusenlappen.

Ser det snakker om Greys, fytti huleste svarte katta som den nye Greys serien kaster-tror den heter G-series? Kult snellefeste. Aner ikke prisen..

Koster nok litt, men du verden for en stang #7 9.6`, den kan ALT og mer til hihihihi, blir fnisete av å snakke om det.

Like bra som Lecie en min i #7 9.6`.

LTS X3 er jo og en stang jeg vil nevne #5 9.6`er nydelig og for tiden billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det snakker om Greys, fytti huleste svarte katta som den nye Greys serien kaster-tror den heter G-series? Kult snellefeste. Aner ikke prisen..

Er sikkert Greys G-Tec du mener. Tøft design og har fått veldig gode kritikker. Men den begynner vel på rundt 5000 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er test av #7 stenger til sø fiske i siste alt om fiske. Var mange billige stenger som kom godt ut i den testen. De billigste var Precision P-series ti 1300,- fikk 5 på terningen og Ron Thompson sandborn fly til 700,- som fikk 4 på terningen. Begge skulle egne seg godt til over-hodet kast som er det mest vanlige til kystfiske, var vel best spey egenskaper i Precision stangen hvis jeg forsto det riktig.................. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som har noen erfaringer eller vet noe om edge HTZ 9 fot 7# ? Kom over den til 800kr ny.

Vet at Greys har kjøpt opp Edge så kanskje dette er en Greysstang? Vet ikke om det er det, men prøv den. Det er viktig uansett pris på fiskeutstyr... :P

Endret av Strynefantasten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at Greys har kjøpt opp Edge så kanskje dette er en Greysstang? Vet ikke om det er det, men prøv den. Det er viktig uansett pris på fiskeutstyr... :)

Mulig det er det, ifølge selgeren er dette en "toppmodell" av edge. Stangen ligger i oslo og jeg sitter i bergen så med prøve kasting blir det fort en litt dyrere stang,om jeg ikke finner en tilsvarende her i nærheten da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.