Gå til innhold
Fiskersiden

Nordmarka 22/5


Perca
 Share

Recommended Posts

Nordmarka-2.jpg

Endelig fikk jeg rota meg en tur inn i Nordmarka for å prøve meg på ørreten. Det blåste friskt, men det var noen spredte vak å se.

På andre kastet så hadde jeg slag på sluken, men den ville ikke sitte. Og så gikk jeg langs vannet og kastet og kastet uten å kjenne noe. Men da jeg kastet sluken, en spesial i blått med røde prikker, over et grunt parti så hogg det på en ørret. Jeg fikk loset den inn til land og skulle løfte den opp så spreller den seg av sluken! Ikke nok med det, den faller ned i vannet 10 cm fra land og stikker av... Og så lurer jeg på hvor sluken er blitt av! Joda, den ser jeg høyt oppi ei bjørk, godt forankret rundt en kvist. Jeg forsøker å nappe den ned, men det går som jeg hadde trodd, snøret ryker! Men jeg er ikke rådlaus! :) Jeg har en liten tursag i sekken og så sager jeg ned bjørka. Da bjørka er felt så finner jeg ikke igjen sluken... Der og da så er jeg en smule irritert.

Man må regne med litt svinn og jeg fortsetter fisket. Etter en stund så hogger det på en ørret. Den er mer oppe i lufta en nede i vannet, men jeg får berget den.

Nordmarka-1.jpg

En fin markaørret på 34 cm. Og like etter så biter det på en til. Denne går bare ned i dypet og jeg lurer en stund på om det er en abbor som har bitt på, men neida, det er en fin ørret. Ørreten blir sklidd inn på torva og gitt et kakk i hodet. Jeg øyner muligheten for et måltid med stekt ørret...

Nordmarka.jpg

Her er de to første ørretene denne kvelden. Like lange begge to.

Og så er det stille lenge, men ca klokka 20.30 begynner fisken og vake som besatt! Jeg har jo ikke flueutstyr så jeg må forsøke meg med og kaste på vakene med en liten spesial og det funker! :) Jeg drar 4 ørreter til på en kort stund og i tillegg en abbor på rundt 300 gram. Den minste ørreten var 27 cm lang og de andre var alle over 30 cm. Jeg hadde glemt og lade opp batteriet på fotoapparatet så derfor har jeg desverre ingen bilder av vakaktiviteten på vannet, men det var et flott syn! Og hvilket vann var jeg i..? Ja, det kan du lure på ;) Jeg kan ihvertfall røpe at det er over 10 km fra nærmeste bom...

Og i dag blir det servert stekt ørret surret i rømme til middag! Og det ser jeg fram til... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.