Gå til innhold
Fiskersiden

Agnfisk


Gjest Team Roksvoll
 Share

Recommended Posts

Gjest froesak

Har sett litt på utstyr til og fiske med agnfisk med, og der finnes det jo masse holdere og velge mellom.

Hvilken type anbefales?? Har ikke noe erfaring med dette..

Og finnes det noe sted i mjøsområdet som selger agnfisk Brisling/Laue eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trolle36

Jepp har lest den men jeg ser det også er andre varianter som : ISMO KURKI og ANCHOVY Så det jeg lurer på er hvilken som er enklest/best og bruke.

sifra neste gang du er oppover Bent skal du få se på noen forskjellige jeg har fått tak i. :) agnfisk ordner vi også tenker jeg :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froesak

sifra neste gang du er oppover Bent skal du få se på noen forskjellige jeg har fått tak i. :o agnfisk ordner vi også tenker jeg ;)

Det skal jeg gjøre Frode. Blir nokk ett par turer oppover til helga tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har sett litt på utstyr til og fiske med agnfisk med, og der finnes det jo masse holdere og velge mellom.

Hvilken type anbefales?? Har ikke noe erfaring med dette..

Og finnes det noe sted i mjøsområdet som selger agnfisk Brisling/Laue eller annet?

hei

har fisket mye med ang både mort brisling og laue. jeg har prøvd mange typer agnholdere, den som har fungert desidert best for meg er "krippled anchovy" . enkel å få til å gå riktig og fisker godt.

Har brukt denne både i mjøsa på randsfjorden mm.

når det gjelder agn holder jeg en knapp på brisling.(selges hele året på Hauk sport i drammen den er nyyyyydelig)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

- Heisann .... Ta og kok opp en lett saltblanding og legg fisken ned i den over natta... Brislingen blir som strikk og holder mye lenger under trolling..

Minuset er at fisken avtar litt i lukt, men det har ikke noen vesentlig betydning.. : :lol:

Jeg setter også en liten trebelkrok nesten ute ved halen på agnfisken. Dette fordi fler av agnfiskene mine er blitt klyppet av nesten midt på !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.