Gå til innhold
Fiskersiden

VHF Mjøsa


Raffe
 Share

Recommended Posts

Jeg mener frekvens, veit ikke frekvensen påkanal 72 vel? Er den jeg må plotte inn på radioen så kan jeg lagre den som kanal 72 etterpå.

Ahhh frekvensen på kanal 72= 156.625

lykke til

Her er link til fullstendig frekvensliste for maritim bruk av VHF

http://trudelutt.com/linker/vhf_kanaler.pdf

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trolle36

Frekvens... mener du kanal nå?

NM kanalen er i såfall nr 72, privat snakk osv henvises til en annen, kanalene 16 og 72 skal ikke være chattekanaler under NM.

Hvor står det skrevet da? Er vel ikke bare MN deltagere som bruker VHF på Mjøsa? bare å gå opp en kanal eller 2 det for di som vil prate litt mere.

Endret av trolle36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det skrevet da? Er vel ikke bare MN deltagere som bruker VHF på Mjøsa? bare å gå opp en kanal eller 2 det for di som vil prate litt mere.

En kan aldri vite det. Er noen båter på Mjøsa med VHF, og jeg vil tro at ikke alle dem er med på NM.

Så privatchat kan foregå på andre kanaler. Det står ikke skrevet noen plasser, men det må da ikke være nedskrevet for at folk skal bruke sundt vett? Bare JÆVLA irriterende om kanal 72 skal høres ut som en ansamling med yre kaklehøner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trolle36

En kan aldri vite det. Er noen båter på Mjøsa med VHF, og jeg vil tro at ikke alle dem er med på NM.

Så privatchat kan foregå på andre kanaler. Det står ikke skrevet noen plasser, men det må da ikke være nedskrevet for at folk skal bruke sundt vett? Bare JÆVLA irriterende om kanal 72 skal høres ut som en ansamling med yre kaklehøner.

Slik er det jo hver kveld, rart om det ikke skulle bli slik lørdag å :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sån ellers er det greit fiske der oppe nå begynte og fiske kl 1800 i går og avslutta 0700 i dag vannet har steget meg 12 cm fra fredag til lørdag og det er mye krøkle på loddet og mye ørret var 3 båter i går til i dag jeg fikk 1 på 1.3kg mista en på mellom 6-8kg slo av sluken når den var en meter oppe i været :wacko: mista også en stor til i natt . Den andre båten komm inn med en på 3.2kg og en på 2.3kg. De fiska med devon og jeg fiska med blank storaure (tips bytt ut treblekroka på storauren :D ) :) ,Krøkla gikk på 0-100meter

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med vhf er pliktige til å lytte på kanal 16 også,dobbelfrekvens,

kanal 21 er tjøme radio,16 redning,72 fiskernytt:)kanal 8 er politi, :)

Det er en del regler ang bruk av vhf,privat snakk skal ikke foregå på 72,men dette blir mye misbrukt,dette er en åpen kanal,snakeer der sjøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.