Gå til innhold
Fiskersiden

snørekapasitet Ambassadeur Record RNC 60 HC


melf95
 Share

Recommended Posts

Grunn spole?? vil det si at snella kan leveres med to forskjellige spoler?? Kan jeg da gå ut i fra at min snelle som er levert med en eske som det står 200m /0,40 er korrekt?? Har noen mål på de to forskjellige spolene?? Prøvde å finne noe på Abugarcia.com men det er dårlige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HC har som Pikopath skriver en vanlig spole, kapasiteten er ca 200m 0.40 og ca 160m med 0.45.

Har ei slik snelle, er godt fornøyd etter at jeg byttet ut sveiva med ei vanlig dobbeltsveiv og fikk renset vekk fett i snørefører og spolelagre og erstattet det med tynn olje.

Kaster bra og har meget jevn gange og god bremse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene jeg skrev kommer fra Pure Fishing på tlf.

Mine tall er basert på erfaring, har fylt opp snella et par ganger.

Aceton fungerer greit, bruker lighter bensin selv. Det er bare lagrene i begge ender av spoleakslingen og snøreførermekanismen som behøver å renses. Jeg pleier aldri å rense og smøre opp igjen nye sneller.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med verkstedet på Pure fishing og han mente at det var kapasiteten på eska 200m/0,40 som var riktig, og at det kunne sneket seg inn en feil i katalogen som butikkene hadde sakset inn i deres sider. Så jeg får vell bare fylle så får jeg se hvor mye som går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.