Gå til innhold
Fiskersiden

Hva kunne vekte på denne abboren ha vært


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Ja hva kunne denne ha veid. har sjekket litt rundt og fisk på mellom 48-49,5 cm ligger tett oppunder 2kg.

Så kliner thilesen til med en fisk på 51cm og det vil jeg kalle langt på en abbor, veldig langt. 1410gr

170620071822JsMpQsukeMbq3ZIF1c.JPG?52

her ved målebåndet.

170620071820KpteEUmLpRYYNyczCj.JPG?38

Da har det blitt 4 abborer over en kg på de to siste turene i trofebåten, så den leverer å leverer...................

Staale sin har dere sett før. 1400gr

170620071836JmwdNRQFGU8ZpZkLK3.JPG?32

Michael sin på 1010gr

170620071836vg1raPMHBS1p2ZJbit.JPG?26

og en til for Thile the borreking...........

1020gr 43cm

170620071838jwdT9ustCMGdGC7QwZ.JPG?52

hehehe bra fiske, men hvor mye kunne den på 51cm ha veid tro ??

fant to på fiskesnack

Vikt: 2.1 kg

Längd: 51.5 cm

Denne var ritkig fet.

Vikt: 2.05 kg

Längd: 48 cm

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rognstinn på vårparten hadde den brått veid over 2kg. men jeg synes at 1410g på 51cm var veldig lite. fikk en abbor på 51cm for et par uker siden, den veide 1720g. var ikke imponerende kondis på den heller, men i forhold til denne blir den jo en råtass.. så her har man lov til å være litt, bare litt selvfølgelig, skuffet selv om det er ny pers. og grattis med abbor-pers forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fiskene var det, og gleder meg som en unge over at borre persen økte med 0,030kilo. To over kiloen er tross alt ikke vanlig blant mine fiskevenner, jada dere nede i østfold er bare bortskjemmte.

Tror muligens det kan vile ett snev av forbannelse over meg siden jeg får lange og "lette" fisker med jevne mellomrom. Gabrielsen dette er vel ditt felt, trenger virkelig hjelp til å bryte denne forbannelsen.

Erik, du kan det med å guide til storfisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fiskene var det, og gleder meg som en unge over at borre persen økte med 0,030kilo. To over kiloen er tross alt ikke vanlig blant mine fiskevenner, jada dere nede i østfold er bare bortskjemmte.

Tror muligens det kan vile ett snev av forbannelse over meg siden jeg får lange og "lette" fisker med jevne mellomrom. Gabrielsen dette er vel ditt felt, trenger virkelig hjelp til å bryte denne forbannelsen.

Erik, du kan det med å guide til storfisk....

hvis det er slik at de holder seg i nogenlunde samme område over tid så vet vi i hverfall hvor de står. Så er det bare å la de spise seg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeborre Thile, grattis. :D

Kan hende gabbe har gana deg, men jeg ville da ikke kalt det forbannelse med den størelsen på fisken. De fleste fisker hele livet uten å være i nærheten av en såpass stor borre. :D

For all del Svenna jeg er kjempefornøyd med ny pers. Fikk ikke den store mentale utladninga som storfisker ofte gir, og er selvfølgelig ikke skuffa over at beistet ikke veide mer.

Er nok en gammel ganning som henger igjen, jeg trenger bare eksperthjelp for å bli kvitt den, eller kanskje ikke! Kan jo ikke forvente at en tidlig sommer borre skal veie like mye som en gyteklar vårfisk eller en høst fisk som har spist seg opp for vinteren.

Gabbe komments please....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del Svenna jeg er kjempefornøyd med ny pers. Fikk ikke den store mentale utladninga som storfisker ofte gir, og er selvfølgelig ikke skuffa over at beistet ikke veide mer.

Er nok en gammel ganning som henger igjen, jeg trenger bare eksperthjelp for å bli kvitt den, eller kanskje ikke! Kan jo ikke forvente at en tidlig sommer borre skal veie like mye som en gyteklar vårfisk eller en høst fisk som har spist seg opp for vinteren.

Gabbe komments please....

bare å oppholde seg i Trofebåten over tid killen, så går det over.......................... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen Ø

Tipper den ville veid 17-1800 g i rognstinn kondis. I vann hvor abboren må jage mye får de en slank kroppsfasong. Mangler den høye og brede ryggen som de får i visse små skogsvann der abboren bare trenger og åpne munnen for å suge i seg en mort.. :)

Edit: Dessuten er lange gamle abborer nesten alltid tynnere og i dårligere forfatning enn som er yngre og kortere.

Endret av Jørgen Ø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med store abborer! :)

Er enig med Jørgen her, når abboren veier 1410g i sommerkondis så tror jeg ikke den hadde greid noe mer enn toppen 1800g med full mage og fulle rognsekker! Den må nok legge på seg betydlig mer kjøtt og fett på "beina" skal den kunne veie rundt 2000g+ før gyting!

Men ja, abborer på 49-50cm kan og burde veie ca 2000g, men det er veldig sjelden de gjør det i Norge, og i hvert fall sjelden om sommeren! Vi må nøye oss med tynnere fisker enn i Sverige og Danmark osv.! Men man lever jo i håpet.

Broder og jeg har vel nå loggført 15 abbor på 49-51cm tatt om sommeren og de har alle veid mellom 1490g-1745g, men så er nok ikke sjøen vi fisker i den mest næringsrike heller da.

Ellers finnes det jo også eksempler på vår/sommerfisk på 53cm/1810g og 53cm/1770g!

Var ute i går tidlig selv på sommerens første abbortur og det ble på 1040g, 1280g og 1505g/48cm! Så abboren er på hugget om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.