Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er det med Øst europeere?


Dæljer'n
 Share

Recommended Posts

Var rett nedpå elva med en kompis for å prøve å ta en...whatever.. der sitter en fra polen eller deromkring.. hyggelig kar, men litt spess dåg. hehe...

Han håva inn mort, som han hadde i en pose ved vannkanten..sikkert så de skal være så ferske så mulig.. pultselig biter en brasme på rundt 1,5kg på... polakken veit hvordan han kjører fisk det er sikkert.. får den i land uten verken håv eller klepp å jubler villt å skriker "GOOD DINNER!!" hehe.. så tar han posen i vannkanten opp på land, med litt vann. putter den stakkars brasmefanten oppi å der ligger den å speller sammen med morten hans.. etter detta får han 1 fin stekeabbor... det som er.. han spør om vi vil ha abboren.. :) da jeg ser litt tvilende ut å han er i ferd med å putten den i posen.. sier jeg "ok".. I can take it".. å han får flere...som han alle gir til meg...hehhe... veit jo at det er mer "normalt" å spise mort og den slags der nede, men har han/de ikke smakt abbor.. hvorfor ville han ikke ha de..? er vel ingen som har noe svar kanskje men bare følte for å skrive ned denne litt komiske lille fisketuren idag...

Endret av Dæljer'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har tømt nesten alt som finnes av fiskevann i hjemlandet,så "Dinner" er en stor opplevelse for han.

Lurer på hvordan det vil gå med vannene her i norge,nå som alle østeuropeerene tar det de kan...

Godt at du reddet Trytene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHEHE! :D jah vi får setta dem i "arbe" :P

Skal ned på ettermidagen i dag å se etter han da å.. snakka med en annen som mente han hadde sett denna karen sitte der å dra opp mort,gjørs,vederbuk ol. i alle størrelser å varrianter... fiska med no maggot lignende sak som var på en stor box fra polen eller noe..heh.. håva opp på kroken sin.. men er han der å fisken ligger å pines i en pose nå og, kommer jeg til å avlive fiskens hans selv.. bedre det å ta han vel :D:( hehe,, neida..

Trytene smakte forøvrig forteffelig igår kveld.. sprøstekt tryte på brødskiva er jo fest! :(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får Hetta av å tenke på alle Øst-europeerne som støvsuger Østlandet for karuss,stam og suter :( For å ikke snakke om Gjedde..Hva er galt med joikakaker?

Svigermor har innlosjert 2 polakker på hytta i Hakadal for å ta seg av utskiftning av panel osv.

Hyggelige folk,men en polakk er og blir en polakk...de har med fiskestenger!

5 minutters sykkeltur fra hytta ligger den ene jomfruelige stam-swimmen etter den andre.

Hvis de beveger seg ned til Nitelva og støter på specimen stammen i spisehumør..!Orker nesten ikke å tenke på hva som kan skje. :(:blink:

Heldigvis jobber de fra 8 til 8 de fleste dager,virker ikke som de har brukt fiskestengene engang.

Men marerittet er ikke over ...om 2 uker kommer de tilbake for å gjøre ferdig verandaen!

Svigermoren min er selvfølgelig av den overhjelpsomme typen:yees yees my son in law usually fishes down there,biig fish with red fins and silvery scales!bread is good bait ai will show ju.

Svigerfar er så råfornøyd med jobben at han har sagt de kan bo der så lenge de vil :):wacko:

Det er bare et spørsmål om tid før katastrofen er et faktum!!

Jeg går på nåler.

Jeg får ikke sove.

Jeg fikk sove på lørdag,men da drømte jeg om polakker som fisket stam i Hakadalselva!

hjelp...hjelp....hjelp...hjelp...hje

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt a din K..! hahaha... sier DU! :) ølen din er for sterk.. ! fisk makrell nå... LOVE ;)

Nei,nå er jeg faktiski lei,når vi hadde en kødde vote på horke siden så blei innlegge mitt fjerna..Men det er flere tråder som spes polakker blir mobba og håna.....HVORFOR BLIR IKKR DISSE INNLEGGA FJERNA....Dem slepper ikke ut nok fisk vel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du dissing av polakker her...? Rassisme....?! HAHAHA! det jeg komenterte VAR hvordan han BEHANDLA det som var av fiskene... ! står selv i tråden at det var en trivelig fyr, dåg noe rar.. eller noe sånt...

samma om det hadde vært en fra Japan/Mongolia/USA/Sverige/toten/zimbabwe eller hva fan! At han tar opp den dassmorten sin til middag er jo fint for han det.. åsså var det det med matvanene: hvorfor han ikke var intrisert i Abbor, med mort i ALLE størrelser og Brasme var "GOOOD DINNER!!!".. men det er vel sånn der han er fra...jeg tok imot trytene siden han spute og om jeg sa nei, hadde han hivd dem levnde i rema posen sin på land! DET LIKER JEG IKKKE!!!! så nå får du ta deg en toy horkefanten... :)

vedkommende var ikke tilstede der idag... ;)

Hva mener folket der ute??.... :o

Endret av Dæljer'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er fint forum,fritt fram for å håne polaker......Jeg vil no kalle dettta rasisisk og hadde satt pris om jeg slapp på å lese flere sånne innlegg.......

Ett lite poeng har du ! Reaksjonene hadde nok kommet for lenge siden om man hadde omtalt mennesker fra en "mørkhudet nasjon " på samme måten .Til tross for dette er jeg rimelig lei av at man leter med lupe etter rasisme overalt . Jeg mener selv at man bør kunne spøke med det meste og de fleste (også oss Bergensere :D )!!! Ellers er det verdt å vite at vi i Bergen ser på all omtale som misunnelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er bare fordi bergensere flest er rasshøl.

Mvh Oz

Artig med all den oppmerksomheten vi får . "Polakk tråden " ender opp som Bergensertråden :D

Men det er bare fordi bergensere flest er rasshøl.

Mvh Oz

Det var nok ikke jeg som stakk av med damen din :D Det var nok en annen Bergenser kanskje tilogmed en stril :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er fint forum,fritt fram for å håne polaker......Jeg vil no kalle dettta rasisisk og hadde satt pris om jeg slapp på å lese flere sånne innlegg.......

Håning er jeg ikke for jeg heller, men vi som har nytt norsk natur i fred og fordrageligeht i alle år merker nå inntoget av fremmed arbeidskraft. De har ikke samme normer som oss når det går på forvaltning og forsøplling

HAr postet en erfaring på en "konkurerende kanal"

http://ofaforum.no/forum/viewtopic.php?t=4035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg skrev var alstså HÅNING mot polakker det da..Rassissme faktisk!.. hahah.. NEI, ta dere en bolle!

hork2 skal vel IKKE snakke så høyt om akkurat sånne ting...*ehh..kremt* :)

Det jeg mente var hvordan han behandla fiskene han fikk og at han foretrakk mort,laue og brasme, men ICKE Abbor...i korte trekk.. så slutt å kom med sånt pizz!!! mannen var hyggelig han som jeg sa.. mot MEG da, værre med stakkars fisken han fikk...

jeg ler... hihi

Mvh rassisten Dæljer'n :)

Endret av Dæljer'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er fint forum,fritt fram for å håne polaker......Jeg vil no kalle dettta rasisisk og hadde satt pris om jeg slapp på å lese flere sånne innlegg.......

Ser at du skriver ditt siste innlegg nærmere halv fem i natt . At du trenger tid i dag er greit ,men nå er du vel snart våken ? Venter i spenning på kloke ord . Vil du håne Bergensere eller forsvare polakker i dag ?

Kanskje du vil oppfordre til konebanking ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh... Hva syns folk ellers om det hork2 uttaler her.. er det han som har "rett" eller skjønner folk hva jeg mente/ville fram til...?!??! :wub::angry:B)

Polakker er som oss ,det er derfor vi tør å tøyse litt med dem tror jeg :D

Ellers bør de vel oppføre seg som folk de som alle andre ! Hva dette innebærer i forhold til fiske tør jeg ikke si så mye om . Er det lov å fiske (og å spise) feks karpe er det vanskelig å gjøre noe med dette !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polakker ligger jo rimelig nærme den norske folkesjela på dette her.

Problemet er kanskje først og fremst at de kan å fiske karpefisk og gjedde og da er de plutselig en trussel for fisk som både reproduserer dårligere (noen ikke alle), og en trussel mot å ta ut "toppfisk" på arter sportsfiskere er vant til å ha mer for seg selv.

Men isteden for å bare si at de er gale og eter mye rart og fiske tomt for specimenfisk både her og der, så hadde gode forslag om hva en skal gjøre med dette vært lurt. Det noen sier om å lære de om vann som trenger uttynning av enkelte arter er jo en god start. Evt lære de at matauk er veldig fint på makrell og småflyndrer i fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han fisker å tar det han får som mat er ikke det jeger ute etter her!... bare å fylle middagsbordet med mort for meg...! Men åssen man behandla fisken!... bare la den ligge, til det dør av luft. akkurat som vi skulle blitt drukna nesten..hehhe..

i og med at fisken ikke puster så blir det vel mer som om vi skulle pustet inn stadig mer oksygenfattig luft, blir bare trøtt og sovner til slutt, ikke er fisken smart nok til å være redd heller, så at den får noen psykiske traumer av vannmangel tror jeg ikke man skal være redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man først skal bruke fisken kan man vel avlive den på en effektiv måte?

Problemet med mange av øst-europeerne er at de ikke tar med seg søpla hjem etter endt fisketur.

Norsk turkultur tilsier at man tar med seg søpla hjem ,og etterlater naturen på en mest mulig uberørt måte.

Det er ikke bare sportsfiskere som reagerer på det.

Som "moderne meiter" har jeg "polakkene"ganske langt oppe i halsen.

Kverker specimen-fisk,bruker usportslige metoder (rykking),dreper karpe og suter osv.

Er vel ikke bare jeg som har opplevd effektiv avfisking av forplassens ytterkant courtesy of en sulten polakk

på andre siden av elva...

Området rundt Lillestrøm har blitt misbrukt av toskete nordmenn som legger igjen gjedde og "røkka"

brasme i årevis...og nå er østeuropeerne her...

Tror det er størst sjans for å få gjort noe med forsøplingen.Å forandre polakkenes holdning til stor karpefisk

tror jeg man bare kan glemme..lang vei å gå selv blant nordmenn når det gjelder det temaet.

Men forsøplingen burde man vel kunne gripe fatt i?

Friluftsetaten rundt lillestrøm har ihvertfall en utfordring når det gjelder nye brukergrupper..

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i og med at fisken ikke puster så blir det vel mer som om vi skulle pustet inn stadig mer oksygenfattig luft, blir bare trøtt og sovner til slutt, ikke er fisken smart nok til å være redd heller, så at den får noen psykiske traumer av vannmangel tror jeg ikke man skal være redd for.

Ja jeg veit jo iforseg det da Slemmmmo!! Bare det at skal man ha fisk til mat så avlive den der å da... ser jo fanken ingen grunn til å la den ligge levende på land til den dør av seg selv!!! kun TAPERE gjør det.

Og her er jeg helt enig med Toppknott som mener at de å skulle til å forandre gud og hvermanns mening ang saken,er jo som å tru på julenissen.

god jul! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.