Gå til innhold
Fiskersiden

Haisommer 1


Recommended Posts

Klassiker dette. Selve fighten(jakten) er basert på en berømt amerikans charterbåt kaptein, som faktisk tok en gigantisk hai på samme måten som disse gutta.

Stemmer det- han var kompis med P.Benchely, men det tok slutt da han aldri fikk noen anerkjennelse for historien til boka "Jaws". Han har drept utallige storhai, men som benchely innså han etterhvert galskapen og arbeider nå for vern av de store haiene. Hans største på stang var 3450lb, største med harpun 4600lb.... til sammenligning- her er Alf Deans rekordhai, på "usle" 2600lb!!

asalt1.gif

Her er link til bilde av den harpunerte haien, helt sinnsykt bilde selv om det er dårlig....

http://www.fmundus.com/4500lb_white_shark.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haisommer 2 idag kl 22.10 på NRK2.

Åkei, DEN er ræv den.

Og en ting... Å sammenligne en klassiker som "Haisommer" med en kalkun som "Marksommer" tyder på historieløshet innen filmfaget :)

Men toern... DEN er ræv den. (Slo meg at den setningen der var litt smør på flesk i grunn...)

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er ikke så ræv som 3'ern... dataanimasjonen i den er jo klassisk :)

Det alle burde gjøre, er å sette seg ned og se "Shark Attack 3". Der har du klassisk animasjon der. Man kan si mye om den filmen, men hvis noen sier at den ikke en gang er underholdende kommer jeg ikke til å tru på dem.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det alle burde gjøre, er å sette seg ned og se "Shark Attack 3". Der har du klassisk animasjon der. Man kan si mye om den filmen, men hvis noen sier at den ikke en gang er underholdende kommer jeg ikke til å tru på dem.

Mvh Oz

Næh, da tar jeg heller en kveld med "Selskapsresan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.