Gå til innhold
Fiskersiden

Årets 1. og 2. laks


Laksalaura
 Share

Recommended Posts

I dag var det tid for årets tradisjonelle Linjer-tur (Aardal).

Ettersom jeg har jobbet alt for mye i det siste har det kun vært tid til to turer til nå i år. Årets laksesesong startet med å miste en flott laks (ca. 8-10 kg) på årets 1. kast! Alltid kjipt å miste den første.

Derfor var det ekstra gøy at det klaffet i dag. Selv om værgudene var i mot oss med strålende sol, lite vann og varmt, gav morgenfisket resultater. Startet å fiske ca. kl 0400. Fikk først en laks på 4,9 kg som hadde stått litt på elva. Et par timer etter ny laks på 3,9 kg kg (blank m/lus). :blink:

28716_s.jpg

Når sola kom skikkelig fram var det totalt dødt. Fiskekompisen fikk en på ca. 4 og mistet også en fin fisk. Alt før kl 0800 om morgenen.

28717_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige fiskar dette Laksalaure. Va det i Slakterihølen elle øverst på Linjer de tog?

Vurdere å prøva meg der om ei god veka, har fiska et par døgn på Linjer i 3 år nå, kun fått aure.

Makk elle sluk?

Det var i grunnen liv i alle tersklene, fikk den ene i Slakterihølen og den andre øverst på strekket.

Har fisket fast ett døgn eller to på linjer siden 94/95 så jeg kjenner strekket godt etterhvert. Makk var det som måtte til på denne vannstanden. Du får håpe at det regner godt fremover nå så får du nok et perfekt fiske. Lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.