Gå til innhold
Fiskersiden

Lyretur


berkley
 Share

Recommended Posts

Var på en kjøretur i dag med en kompis. Målet for turen var lyr på flue, og det ble det.

Fant en god plass, der det var skråning, tarebelte og nokså grei strøm.

Brukte 550 grains snøre som vanlig. Og store fiskeimitasjoner.

Var bare smålyr i starten, men fikk noen store innimellom. Største på litt over 2 kg.

Denne plassen vet jeg har potensiale for å forbedre persen min som er på 3.3 kg. ( Fluefanget )

Pappa har tatt en på 4,5 her.

Mistet også en del fisk, og en gang fikk jeg noe som dro tungt og jevnt, etterhvert røk snøre.

Etter dette flyttet vi plass. Fant en noenlunde lik plass, bare grunnere.

Her var det nokså dødt. Resultatet ble 1 tare torsk på ca 1 kg, med flott sterk rødfarge.

Da jeg stod i vannkanten så jeg noe som kom svømmende. Det var 2 fisker. Lignet svært på paddetorsk, men var nokså lyse i fargen. Disse svømte mot land, deretter ned i taren. Jeg kastet og dro flua rykkvis forbi, men ingen reaksjon. Er det gytetid for paddetorsken nå ? Har aldri sett eller fått paddetorsk på denne plassen før.

Kan det ha vært en annen type fisk?

Turen ble avsluttet med 2 poser lyr, mer enn nok. Jeg ville ikke ha mine, fordi det er så stress å filitere den:P

Fisket fra kl 13.00-21.00. Ble også solbrent i det flotte værtet. Hadde dersverre fotokamera hjemme i dag, men det blir med på neste tur!

Kjekt å kunne kjøre selv til nye plasser:) Men bensin er dyrt! :)

Begynner å bli tomt i flueboksen nå. Trenger noen store fiskeimitasjoner i forskjellige størrelser og farger. Noen som vet om noen nettsider som selger dette til en grei pris ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på hva du mener med grei pris, men jeg jeg binder opp endel fluer på bestilling nå, så hvis du ønsker noe spesielt, er det bare å sende PM:

de to fisken som liknet på paddetorsk, hvor store var de? kan ikke se for meg så mange som likner, annet enn: sortkutling, tangkvabbe, ålekvabbe? ikke vet jeg, men spennede da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Har du bilder av fluene :)?

Fiskene jeg så var ikkje så store, 30-35 cm ville jeg ha tippet. Når jeg først så dem, lignet det på mini mini brosmer. Har ikke peiling på hva annet enn paddetorsk det kan være. Brosme er vel litt utelukket ? Eller ?

Skulle hatt med kamera !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.